مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر متاثر از شیوع کرونا در استان بیکار شده‌اند که ۲۱ هزار و ۳۰۰ نفر از این تعداد مشمول دریافت بیمه بیکاری در استان هستند.

فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس علیزاده  اظهار کرد: وزارت تعاون دو راهبرد یکی پرداخت بیمه بیکاری به کارگرانی که در واحدهای تولیدی و خدماتی کار می‌کردند و آسیب دیدند و دیگری تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهای آسیب‌دیده  ناشی از کرونا را پیش‌بینی کرد.

وی گفت:  ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر متاثر از شیوع کرونا در گیلان بیکار شده‌اند که ۲۱ هزار و ۳۰۰ نفر از این تعداد مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند که از طریق سامانه کارا ثبت‌نام کردند و دولت بیمه آنان را پرداخت می‌کند.

علیزاده افزود: دستوالعمل این برنامه نیز به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده و سامانه کارا  به‌عنوان مرجع ثبت‌نام و فرآیند اعطای تسهیلات است.

وی افزود: شرایط اخذ تسهیلات کرونا قرار داشتن در  رسته های ۱۳ گانه آسیب دیده است.

علیزاده گفت:  رسته‌های زیر مجموعه مرتبط با بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاداسلامی، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور،  وزارت راه و شهرسازی و میراث فرهنگی می‌توانند از تسهیلات مرتبط با کرونا برخوردار شوند.

وی ادامه داد: فرآیند پرداخت تسهیلات کرونا به بنگاه‌های اقتصادی از طریق ارسال پیامک، ثبت‌نام بانک‌های واجد شرایط در سامانه کارا از  بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه است. امکان اعتراض متقاضی نیز به عدم مشمولیت و فراهم کردن دسترسی دستگاه‌های بخشی، بانکی و استانی و تشکل خصوصی و همچنین تایید دستگاه بخشی و کنترل سیستمی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: تاکنون ۶۵۹ کارگاه در گیلان با چهار هزار و ۴۰۰ نفر اطلاعات خود را برای دریافت تسهیلات به کارتابل دستگاه‌های اجرایی ارسال کردند.

وی از اشتغالزایی ۱۵ هزار و ۳۹۱ شغل در سال ۹۸  خبر داد و گفت: برخی از دستگاه‌ها تا کنون اعلام آمادگی برای ایجاد ۱۸هزار و ۸۰۰ شغل در سال‌جاری کرده‌اند.

کد خبر 513537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha