یک مرد چینی که در دو سالگی در مسیر مهد به خانه ربوده یا گم شده بود، پس از ۳۲ سال خانواده‌اش را پیدا کرد و نزد پدر و مادر خود بازگشت.

بازگشت مرد ربوده شده چینی به خانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مائو یین در ۱۹۸۸ فقط دو سال و نیم داشت که همراه پدرش از یک مهد کودک در شهر شی‌آن به خانه بازمی‌گشت اما در مسیر گم شد و دیگر هرگز پیدا نشد. مائو عصر روز دوشنبه پس از حدود سه دهه در شهر زادگاهش شی‌آن در غرب چین توانست بار دیگر مادر و پدرش را در آغوش بگیرد.

خانم لی جینگ‌ژی، مادر مائو پس از ناپدبد شدن فرزندش کار خود را رها و همه توان و وقت خود را صرف یافتن او کرد. خانم لی در این ۳۰ سال بیش از ۱۰۰ هزار اعلامیه گم شدن پسرش را به سراسر چین رساند و در ده‌ها برنامه تلویزیونی حضور یافت. این تلاش‌ها البته بی‌نتیجه هم نبود و باعث شد ۲۹ خانواده دیگر به فرزندان گمشده‌شان برسند.

با این حال، جستجوی خانم لی برای یافتن ردی از مائو سرانجام در روزهای پایانی ماه آوریل به نتیجه رسید. پلیس چین خبردار شد حدود ۳۰ سال پیش پسری از شی‌آن به بهای ۶۰۰۰ یوآن به یک خانواده در ۶۰۰ کیلومتر دورتر فروخته شده و آزمایش دی‌ان‌ای هم هویت مائو را تایید کرد. خانم لی در گفتگو با شینهوا از همه آنها که در پیدا شدن پسرش کمک کرده بودند، تشکر کرد.

مائو بدون آنکه بداند پسری گمشده است و هزاران نفر نام و نشان او را می‌جویند، با نام تازه گو نینگینگ در شهر میانیانگ روزگار گذراند و حالا می‌خواهد چند روز کنار پدر و مادر واقعی‌اش بماند. او سپس به خانه خود بازمی‌گردد تا با واقعیت کنار بیاید. مائو البته باید از بخت بلند خود سپاسگزار باشد که در کودکی به دام مافیای فساد و جنایت نیفتاد.

کودک‌ربایی حادثه‌ای شایع در جامعه چین است و هر سال هزاران کودک از خانه و والدین خود دور می‌افتند. فقط در سال گذشته پلیس توانست ۶۳۰۰ کودک ربوده‌شده را با آزمایش دی‌ان‌ای به خانواده‌هاشان بازگرداند. بسیاری از کودکان به خانواده‌های بدون کودک در داخل چین یا والدین خارجی فروخته می‌شوند.

کد خبر 513459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha