مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری عامل کلاه‌برداری اینترنتی ۶ میلیارد ریالی از شهروندان دشتستانی خبر داد.

جرائم اینترنتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت درخصوص جزئیات این خبر افزود: با تلاش و اقدام‌های ویژه افسران سایبری در پلیس فتا شهرستان دشتستان، شخصی که اقدام به تبلیغ فروش و درج آگهی درسایت دیوار با موضوع‌هایی چون فروش کود شیمایی، سموم کشاورزی، برنج و غیره باقیمت مناسب و مقدار زیاد را می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: با مراجعه چند نفر مالباخته به پلیس فتا شهرستان دشتستان در خصوص کلاه‌برداری اینترنتی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار تیمی از افسران جرائم سایبری قرار گرفت و تحقیقات پلیسی و علمی آغاز شد.

قاسمی ادامه داد: پس از بررسی‌های فنی توسط تیم کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، متهم پس از جلب نظر مشتری اعلام می‌کرد که در صورت تمایل به خرید و نگهداشت اجناس باید مبلغی بیعانه را به حسابش واریز شود که در ادامه با موافقت خریدار، متهم شماره کارت یکی از صاحبان فروشگاه‌های مختلف سطح استان را برای خریدار ارسال و با واسط قرار دادن حساب مالک فروشگاه به‌اندازه مبلغ بیعانه واریزی از فروشگاه خرید می‌کرد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: متهم پس از دریافت مبلغ بیعانه دیگر پاسخگوی خریدار نبوده و با این شیوه از آنان کلاه‌برداری می‌کرد.

وی ادامه داد: متهم از روش‌های پنهان‌سازی هویت، مشخصات واقعی خود را پنهان کرده بود، اما با روش‌های فنی هویت وی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

قاسمی عنوان کرد: متهم ساکن یکی از شهرستان‌های استان بوده که دارای حداقل ۱۵ سابقه کیفری قبلی بوده و چندین مرحله توسط پلیس دستگیر و به مراجع قضائی معرفی‌شده بود.

وی تأکید کرد: پس از بازرسی از محل اختفا متهم ۲ دستگاه رایانه ثابت و لپ‌تاپ و چند دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند و ساده و چندین قطعه سیم‌کارت که در ارتکاب جرم از آن‌ها استفاده می‌کرد به همراه ۲ دستگاه خودرو سواری ۲۰۶ و جک اس فایو، یک قبضه سلاح شکاری وینچستر و یک قبضه سلاح جنگی و ۳۴ فشنگ کشف شد.

قاسمی اظهار کرد: متهم حین بازجویی تاکنون به مبلغ ۶ میلیارد ریال کلاه‌برداری اینترنتی اعتراف کرده و ۲۱ حساب بانکی مربوط به نامبرده و افراد مرتبط با وی با هماهنگی مرجع قضائی مسدود شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به مدارک و شواهد موجود و استخراج شماره کارت‌های متعدد از مخفیگاه متهم احتمال افزایش تعداد مال‌باختگان از سراسر کشور با حجم مالی کلاه‌برداری‌های بیشتر وجود دارد.

رئیس پلیس فتا استان با توصیه به شهروندان در راستای پیشگیری از متضرر شدن در کلاه‌برداری اینترنتی تأکید کرد: در هنگام انجام فعالیت‌های اقتصادی اینترنتی، کاربران از رمز دوم یک‌بارمصرف یا پویا استفاده و قبل از رؤیت و تحویل کالا و اجناس مورد معامله در فضای مجازی از پرداخت هر وجهی با عنوان‌های بیعانه و پیش‌پرداخت خودداری کنند.

قاسمی ادامه داد: شهروندان باید به تبلیغات فروش کالاها و اجناس یا ارائه خدمات با هزینه پایین به‌عنوان یک فرصت اقتصادی نگاه نکرده و به‌طور حتم به این موضوع شک کرده و بامطالعه کامل به توصیه‌های پلیس فتا توجه کنند.

وی تأکید کرد: کاربران هوشیاری لازم را داشته باشند و به علت اینکه فروشنده اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه کرد، دلیل کافی برای اعتماد ما به فروشنده نیست و ممکن است این اطلاعات ارائه‌شده متعلق به فروشنده نباشد.
 

کد خبر 513417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha