مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: در حال حاضر توانمندسازی محیطی به عنوان مهم‌ترین شاخص برای جذب گردشگران به این استان در اولویت قرار دارد.

گردشگري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون فعالی افزود: در زمینه احیا و مرمت آثار و بناهای تاریخی، حفظ هویت و همچنین هویت‌بخشی بسیار اهمیت دارد و اصالت آثار به طور کامل حفظ خواهد شد.

وی بیان کرد: ۲۷ بنا در این استان برای بازسازی و بهره‌برداری، آماده واگذاری به بخش خصوصی است که سال گذشته ۳ طرح واگذاری شد و امسال چند طرح دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان اظهار کرد: بناهای تاریخی برای مرمت و استفاده به صورت مرحله به مرحله واگذار می‌شود و تمام طرح‌های مرمتی مصوبه شورای فنی این استان و تهران را دارند.

وی گفت: باید سرمایه‌گذاران را ترغیب کنیم که حوزه میراث فرهنگی برای سرمایه‌گذاری بهره‌وری و صرفه اقتصادی دارد.

فعالی ادامه داد: انگیزه برای فعالیت در حوزه میراث فرهنگی باید به وجود بیاید. اعطای تسهیلات کم‌بهره، مجوز تغییر کاربری، مشاوره‌های فنی و مهندسی، مشارکت ۵۰ درصدی در مرمت از جمله مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاران است.

وی بیان کرد: در زمینه مرمت اماکن تاریخی جاهایی هستند که دولت نمی‌تواند ورود پیدا کند، بنابراین سعی می‌کنیم بسته‌های حمایتی معرفی و از سرمایه‌گذاران حمایت‌های لازم انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: مرمت کاروانسرای وکیل کرمان توسط بخش خصوصی از ۲ سال قبل آغاز شده است و با پیشرفت ۹۰ درصدی تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی،  برای مرمت این کاروانسرا ۳۶ میلیارد تومان هزینه می‌شود که کاربری آن هتل سنتی با ۶۰ اتاق و ۱۶۰ تخت است.

فعالی افزود: ۵ خانه تاریخی کرمان نیز توسط بخش خصوصی با کاربری واحدهای پذیرایی و اقامتی در مرحله بازسازی و مرمت هستند که امسال افتتاح می‌شوند.

کد خبر 513374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha