مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس گفت:گشت مشترک این اداره با همراهی پلیس امنیت اقتصادی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ۳۵ تن شکر در قالب ۲ محموله در شیراز را کشف و توقیف کردند.

شکر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی مبشری، سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت افزود: در مورد نخست ۱۵ تن شکر احتکار شده در یک انبار در شیراز استان فارس کشف شد که بررسی‌های اولیه نشان داد که این انبار فاقد شناسه ثبت در سامانه جامع انبارها بوده و شکرهای مکشوفه را افراد سودجو به‌قصد سوءاستفاده از وضعیت بازار در این محل دپو کرده‌اند.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز مأموران پلیس امنیت اقتصادی یک دستگاه تریلر حامل ۲۰ تن شکر را در شیراز متوقف کردند.

او اظهار کرد: این محموله شکر نیز به بهانه انتقال به یک کارخانه تولید مواد غذایی بارگیری شده بود اما در ادامه باهدف توزیع و عرضه خارج از شبکه تغییر مسیر داده بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس افزود: شکرهای مکشوفه برای مصرف شهروندان به شکل بسته‌های یک کیلویی و به قیمت مصوب در اختیار اتحادیه مربوط قرار گرفت و پرونده متخلفین نیز برای بررسی‌های بیشتر و روشن شدن جوانب موضوع به شعبه ویژه احتکار تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

مبشری گفت: تعزیرات حکومتی در برخورد با محتکران و اخلال‌گران بازار و احتکار کنندگان اقلام و کالاهای ضروری و اساسی مورد مردم، هیچ‌گونه اغماضی نخواهد کرد.

برخی فروشگاه‌ها بسته‌های یک کیلویی شکر را به قیمت ۵ هزار و ۹۰۰ تومان یعنی نرخ درج‌شده بر بسته‌بندی آن عرضه می‌کنند.  

رسیدگی به یک هزار و ۷۰۰ پرونده تخلفات صنفی

وی با اشاره به بررسی یک هزار و ۷۰۰ پرونده تخلفات صنفی در شعب اداره کل تعزیرات حکومتی فارس از ابتدای امسال تاکنون گفت: احکام صادر در خصوص این پرونده‌ها به جریمه ۶۳ میلیارد ریالی برای متخلفین منتهی شد.

مبشری بیان کرد: هم‌اینک گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت  و همچنین شبکه‌های بهداشت در سراسر استان فعال است.

او ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم چنانچه اطلاعی از احتکار کالا یا انبارهای غیرمجاز دارند مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۲۴ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ اعلام کنند.

کد خبر 513358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha