مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

چندی پیش گزارشی از افزایش قیمت گوشت منجمد در بازار همدان منتشر شد که در این گزارش مردم خواستار فروش گوشت منجمد با نرخ ۴۰ هزار تومان بودند درحالی‌که نرخ مصوب گوشت منجمد ۵۲ هزار تومان است.

گوشت یخی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، در راستای شفاف‌سازی تفاوت دو نوع گوشت منجمدی موجود در بازار و رسیدگی به گلایه مردم همدان در زمینه کمبود این نوع گوشت گزارشی تهیه‌ شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان دراین‌باره، با اشاره به افزایش قیمت گوشت منجمد در بازار، گفت: قیمت مصوب گوشت منجمد با ارز نیمایی ۵۲ هزار تومان بوده و اجازه افزایش قیمت نمی‌دهیم.

علیرضا حسن‌پور بیان کرد: با گران‌فروشی گوشت منجمد برخورد قانونی خواهد شد، روز گذشته در ستاد تنظیم بازار استان گزارشی که سازمان صمت ارائه کرد، افزایش قیمت گوشت منجمد در برخی از قصابی‌ها به علت قیمت بالای خرید این واحدها بوده است.

وی یادآور شد: گوشت منجمدی که توسط شرکت پشتیبانی امور دام توزیع می‌شود، مربوط به سبدهای حمایتی بوده که به اقشار کم‌درآمد اختصاص می‌یابد و نرخ آن ۴۲ هزار تومان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تأکید کرد: قیمت مصوب گوشت منجمد ارز نیمایی ۵۲ هزار تومان است که در برخی از واحدها ۵۸ هزار تومان فروخته می‌شود و سازمان تعزیرات حکومتی مأموریت دارد موضوع را بررسی و با این افراد برخورد کند.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان نیز از توزیع ۱۹۰ تن گوشت قرمز منجمد در همدان خبر داد و گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۱۹۰ تن گوشت قرمز منجمد توزیع‌شده است.

ابوالفضل اینانلو درباره کمبود گوشت منجمد در بازار، تأکید کرد: توزیع گوشت و مرغ منجمد بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار و به‌تناسب نیاز بازار انجام می‌شود که در ایام ماه رمضان برنامه توزیع ۲۰۰ تن گوشت قرمز در استان را داشته‌ایم که تاکنون ۱۹۰ تن آن توزیع‌شده است.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان بیان کرد: موجودی استان در زمینه گوشت و مرغ منجمد کافی و مناسب است، توزیع بیش‌ازحد نباید صورت بگیرد چراکه وظیفه ستاد تنظیم بازار حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده در کنار هم است.

وی با تأکید بر اینکه ازلحاظ توزیع گوشت منجمد جزو استان‌های خوب در کشور هستیم، درباره افزایش قیمت گوشت منجمد در بازار نیز خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام گوشت منجمد را باقیمت ۳۸ هزار تومان به عاملان فروش می‌فروشد و در فروشگاه‌ها با نرخ ۴۲ هزار تومان فروخته می‌شود و اگر افزایش قیمتی در این زمینه وجود دارد، باید سازمان صمت پاسخگو باشد.

اینانلو با اشاره به افزایش قیمت مرغ گرم در بازار، بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت مرغ گرم در بازار افزایش‌یافته و به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده، فعلاً خرید از مرغداران متوقف‌شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان ادامه داد: مدتی که قیمت مرغ به زیر ۱۰ هزار تومان رسید، شرکت پشتیبانی امور دام در راستای حمایت از مرغداران اقدام به خرید مرغ کرده به‌تدریج قرارداد خرید ۷۵۰ تن مرغ از مرغداران منعقد شد و تاکنون ۴۷۹ تن مرغ خریداری و وارد سردخانه‌های شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ به تعادل رسیده است اما در صورتی‌که قیمت افزایش پیدا کند و بنا بر تصمیم ستاد تنظیم بازار شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به توزیع مرغ منجمد می‌کند.

رئیس اتحادیه قصابان و آلایش دامی همدان نیز گفت: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز منجمد در بازار بین ۵۳ تا ۵۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

علی‌اکبر سپهری وفا بیان کرد: قیمت گوشت قرمز نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان کاهش داشته است، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی مخلوط ۹۰ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته گذشته هفت درصد افزایش داشته است، به علت کاهش تقاضای گوشت و افت بازار، کشتار در استان کاهش‌یافته بنابراین قیمت گوشت قرمز با افزایش مواجه شده است.

سپهری وفا با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله در بازار ۹۰ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده ۸۳ تا ۸۶ هزار تومان است.

کد خبر 513357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha