مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از پرداخت تسهیلات حمایتی ویژه به ۱۳ گروه شغلی آسیب‌دیده از کرونا خبرداد و گفت: این حمایت‌ها مشروط به حفظ اشتغال خواهد بود.

تعطیلی بازار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سعید مازندرانی اظهار کرد: بنگاه‌هایی که در زمان شیوع بیماری کرونا کسب‌وکار خود را فعال نگه داشته و نیروی کارشان را حفظ کنند، از سوی دولت حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به اعلام ۵۵۰ زیر دسته در ۱۳ گروه شغلی آسیب‌دیده از کرونا، گفت: کسب‌وکارهای آسیب‌دیده شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل‌ونقل عمومی مسافر درون‌شهری و برون‌شهری، واحدهای تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه است.

همچنین مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع‌دستی، مؤسسات خصوصی که پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت دارند و فعال در حوزه‌های درمانی، تشخیصی، آزمایشگاهی و پاراکلینیکی و آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه شامل ۱۳ گروه شغلی آسیب دیده از کرونا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: به این بنگاه‌ها درصورتی‌که نیروی کار خود را حفظ کرده باشند، تسهیلات ۱۲ درصدی پرداخت می‌شود.

مازندرانی گفت: مشاغلی که طی این مدت به طور مستقیم بر اثر کرونا آسیب دیدند به ازای هر فرد بیمه‌شده ۱۶ میلیون تومان تسهیلات و مشاغلی که به طور غیرمستیقم آسیب دیدند به ازای هر فرد بیمه‌شده ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: زمان بازپرداخت تسهیلات از مهر امسال و به مدت ۲ سال خواهد بود، متقاضیان با مراجعه به سامانه https://kara.mcls.gov.ir می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

کد خبر 513343
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha