مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۲۶ نفر از متقاضیان بیمه بیکاری ناشی از مشکلات اقتصادی کرونا در این استان در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند.

بیمه بیکاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا پناه افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و ایجاد مشکل برای برخی از واحدهای تولیدی استان و بیکار شدن غیرارادی کارگران، بر اساس دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی، این کارگران بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: برای برقراری مقرری بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری کارگران به ادارات کار و کاریابی‌ها نیست و این کارگران با مراجعه و ثبت‌نام در سایت Bimebikari.mcls.gov.ir می‌توانند برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

پناه اضافه کرد: از شمار افراد ثبت‌نام‌شده تاکنون ۹ هزار و ۵۲۱ نفر از سوی سامانه تائیدیه گرفتند که از این جمعیت ۳ هزار و ۸۳۵ نفر در بخش صنعت، ۷۰ نفر در بخش کشاورزی، چهار هزار و ۹۹۴ نفر در بخش خدمات و ۶۲۲ نفر اظهار نشدند.

وی ادامه داد: بیشترین آمار با سه هزار و ۴۹ نفر مربوط به بوشهر، هزار و ۸۰۵ نفر کنگان، هزار و ۱۷۵ نفر عسلویه و هزار و ۴۳ نفر در برازجان ثبت‌نام‌شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: طبق شیوه‌نامه، ۱۰ گروه فعالیت و زیر بخش‌های اقتصادی به‌عنوان فعالیت‌هایی که متأثر از ویروس کرونا بوده‌اند و به‌صورت غیرمترقبه کسب‌وکار آن‌ها دچار آسیب شده تعیین که کارگران آن می‌توانند برای مدت سه ماه (از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹) از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

وی افزود: همچنین سایر بنگاه‌هایی که جزو ۱۰ گروه شغلی یادشده نیستند اما به دلیل اثرات ناشی از این ویروس ناچار به کاهش فعالیت و تعدیل نیروی کار خود شده‌اند در کمیته‌های ۲ نفره موردبررسی قرار می‌گیرند.

پناه یادآور شد: مقرری بیمه بیکاری فقط به افرادی که مشمول قانون کار، تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری هستند تعلق می‌گیرد و سایر بیمه‌شدگان ازجمله بیمه‌های خاص، مشاغل آزاد، خویش‌فرمایی، بیمه کارگران ساختمانی، قالیبافان، رانندگان حمل‌ونقل شهری و مواردی که از مشمول قانون ذکرشده مستثنا شده‌اند شامل نمی‌شود.

کد خبر 513337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha