معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: صاحبان مشاغل و بنگاه‌های بخش فرهنگ، هنر و رسانه‌این استان برای ثبت تقاضای دریافت تسهیلات خسارت‌های کرونا به سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا (کارا) مراجعه کنند.

موسیقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود علیمحمدی سه شنبه ۳۰ اردیبهشت افزود: بر اساس اطلاعیه دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت‌خانه متبوع صاحبان مشاغل و بنگاه‌های بخش فرهنگ، هنر و رسانه که اطلاعاتشان را طی هفته گذشته در سامانه ساماندهی کرونای این وزارتخانه ثبت کردند، لازم است تا برای ثبت تقاضای دریافت تسهیلات به سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا به آدرس https://corona kara.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این سامانه از امروز برای ثبت تقاضا آغاز به کار کرده است.

علیمحمدی اظهار کرد: مشاغل فرهنگی و هنری در سه رسته فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال تقسیم‌بندی شده است، رسته فرهنگی شامل فعالیت‌های نشر، چاپ، ادبیات،  قرآن و عترت، عرضه محصولات فرهنگی و زیارتی، رسته هنری شامل موسیقی، هنرهای تجسمی، تئاتر و هنرهای نمایشی، هنرهای سنتی، مد و لباس و عرضه محصولات هنری و رسته رسانه‌ای شامل روزنامه‌نگاری، خبرنگاری، طراحی و عکاسی مطبوعاتی، تولید محتوای دیجیتال، عرضه محصولات رسانه‌ای و عرضه محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس برآوردهای اولیه انجام‌شده، طی ماه‌های اسفند و فروردین، شیوع کرونا حدود پنج میلیارد تومان خسارت به اصحاب فرهنگ و هنر در این استان وارد کرده است.

وی اظهار کرد: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون در سه نوبت اقدام به برآورد خسارت‌های اقتصادی واردشده به حوزه فرهنگ و هنر کرده است که مرحله سوم آن شامل خود اظهاری از سوی فعالان فرهنگی و هنری بود.

کد خبر 513327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha