مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان گفت: از مجموع ۱۰ بیمار بهبودیافته از کرونا برای اهدای پلاسما از ۹ نفر به علت داشتن شرایط لازم پلاسما دریافت شد.

انتقال خون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه یادگاری سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت اظهار کرد: مرکز انتقال خون همدان از ۲۰ اردیبهشت امسال میزبان نجات‌یافتگان از ویروس کرونا برای اهدای پلاسما بوده است و افراد بین ۲۰ تا ۴۵ سال بیشترین همراهی را داشتند.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان اضافه کرد: این طرح در قالب پویش «شکرانه سلامت» در همدان آغاز شد و پس از دریافت لیست افراد بهبودیافته از دانشگاه علوم پزشکی نسبت به فراخوان افرادی که یک ماه از بهبودی آن‌ها گذشته اقدام شد.

یادگاری بیان کرد: پس از استقبال بهبودیافتگان برای اهدای پلاسما، برای آن‌ها وقت معینی پیش‌بینی می‌شود تا نجات‌یافتگان از بیماری کرونا در زمان تعیین‌شده با حضور در مرکز انتقال خون نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان بیان کرد: تمامی اهداکنندگان پلاسما مرد هستند، در حال حاضر فراخوان اهدای پلاسما از سوی زنان به علت ضرورت داشتن شرایط ویژه‌ای نظیر قرار نداشتن در زمان بارداری، سقط نکردن جنین و داشتن وزن کافی انجام‌نشده است.

یادگاری گفت: برخی از بهبودیافتگان از ویروس کرونا تاکنون اطلاعی از این پویش، میزبانی و استقبال انتقال خون همدان از اهدای پلاسما توسط این افراد، ندارند بنابراین از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی درباره پویش شکرانه سلامت بهره گرفته‌شده است.

وی اضافه کرد: فرایند اهدای پلاسما توسط یک دستگاه در حال انجام است و کارکنان این مجموعه علاوه بر این، همانند گذشته همچنان در حال پذیرش اهداکنندگان خون و پلاکت هستند.

۳۴ هزار و ۲۷۶ نفر در استان همدان سال گذشته نسبت به اهدای خون اقدام کردند که ۸۱۳ نفر از این تعداد بانوان بودند و این آمار نسبت به سال ۹۷ تا حدودی کاهش داشته است.

 فروردین امسال ۲ هزار و ۳۴۵ واحد خون‌گیری در مراکز انتقال خون همدان انجام شد که یک هزار و ۵۰۱ مورد آن مربوط به اهداکنندگان مستمر بوده است.

به گفته کیانوش جهان پور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۲۹ اردیبهشت مجموع بیماران مبتلابه ویروس کرونا در کشور به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید که از این تعداد هفت هزار و ۵۷ نفر جان خود را از دست دادند.

کد خبر 513326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha