مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

معاون زراعت جهاد کشاورزی ایلام گفت: سرمازدگی و افت دما در اسفند سال ۹۸ باعث افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید مزارع کلزای استان در مناطق گرمسیری شد.

مزارع کلزا در چهارمحال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی اقدسی اظهار کرد: سرمای اسفند سال ۹۸ در زمان بسیار حساس از عمر گیاه و هنگام گل‌دهی و تشکیل غلاف بود که موجب کاهش باروری مزارع کلزای استان در شهرستان‌های مهران و دهلران شد.

وی افزود: قبل از وقوع سرمازدگی، پیش‌بینی‌ها حکایت از برداشت ۲۲ هزار تن کلزا داشت که به علت افت دما و یخ‌زدگی مزارع، محقق نشد.

برداشت ۱۷ هزار تن کلزا از مزارع گرمسیری ایلام

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام هم گفت: تاکنون ۱۷ هزار تن کلزا از مزارع گرمسیری استان برداشت شده و عملیات برداشت دانه روغنی کلزا در این نقاط به روزهای پایانی خود رسیده است.

کامران سلیمان‌پور یادآور شد: با آغاز برداشت کلزا در مناطق سردسیری و معتدل، عملیات خرید این محصول از کشاورزان شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده اراضی کشت کلزای استان ایلام در مناطق جنوبی واقع شده است، نهایت پیش‌بینی‌ها برداشت هزار تن کلزا از مناطق سردسیر است.

سلیمان‌پور افزود: ۸ مرکز خرید دانه روغنی کلزا در استان ایلام با ظرفیت ۲۶ هزار تن در نظر گرفته شده است و در زمینه خرید و ذخیره کلزا هیچ‌ گونه مشکلی وجود ندارد.

۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به زیر کشت کلزا رفته است.

بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته، کشاورزان استان ایلام توانستند سال گذشته جایگاه دوم را از نظر تولید گندم باکیفیت در کشور کسب کنند و همچنین ایلام استان پیشرو در تحقق برنامه ۱۰ ساله وزارت کشور در زمینه توسعه کشت کلزاست و اراضی سطح زیر کشت کلزا در استان ۲۰ درصد نسبت به برنامه ابلاغی بیشتر است.

۷۰ درصد محصول کلزای استان ایلام در شهرستان مرزی دهلران تولید می‌شود.

کد خبر 513324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha