مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: استان قم با وجود داشتن ۹۶ درصد جمعیت شهرنشینی از سهم عادلانه مالیات برخوردار نبوده و باید این سهم مانند تهران ۸۸ به ۱۲ درصد محاسبه شود.

مالیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله جلالی در یک‌صدو چهل و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم افزود: در آستانه روز جهانی قدس و با وجود شیوع کرونا باید این روزبه منظور دفاع از مظلوم زنده نگه ‌داشته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم فراهم نشدن بستر مناسب برای برگزاری جشن گلریزان را مورد توجه قرارداد و گفت: با وجود شیوع کرونا و برگزار نکردن جشن گل‌ریزان شورای اسلامی وظیفه خود را به‌عنوان واسطه انجام داده و بستر آزادی سه زندانی را فراهم کرده است.

جلالی سپس به تلاش‌های رئیس دادگستری و اداره کل امور زندان‌های استان قم و همچنین ستاد دیه اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری نیز یک سری تکلیف در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی داشته و امسال نیز در جهت آزادی زندانیان اقداماتی انجام داده است.

وی ادامه داد: سه زندانی که هر سه سرپرست خانواده بوده با مبلغی بالغ‌بر ۶۰ میلیون تومان به آغوش خانواده بازگشته و چک آزادی آن‌ها در این جلسه به ستاد دیه واگذار می‌شود و شورا اسلامی شهر قم در این آزادی نقش واسطه‌گری را داشته است.

این مسئول مجموع کمک شورای اسلامی و شهرداری قم را عددی بالغ‌بر ۸۰ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی که در ماه رمضان در بین مردم و خیرین وجود دارد باید در طول سال مستدام بوده تا بتوانیم بخشی از زندانیان غیر عمد را به آغوش خانواده بازگردانیم.

رئیس شورای اسلامی قم سپس با حضور علیزاده اهوازی، مدیرکل امور مالیاتی استان قم به موضوع مالیات بر ارزش‌افزوده اشاره و تصریح کرد: توقع مجموعه مدیریت شهری از اداره کل امور مالیاتی استان شفاف‌سازی سهم شهرداری از مالیات ارزش‌افزوده است.

وی ادامه داد: برای برنامه‌ریزی در اجرای پروژه‌های عمرانی و ارائه خدمات به شهرودان نیازمند مشخص بوده مالیات بر ارزش‌افزوده بوده و البته با تغییر مدیریت جدید تعاملات خوبی بین این دو دستگاه برقرارشده است.

جلالی نظام‌مند نبودن سهم استان قم از ارزش‌افزوده را یکی از چالش‌های شورا و شهرداری قم در ارائه خدمات به شهروندان دانست و یادآورشد: ما نمی‌دانیم در طول سال چه مبالغی به‌صورت مشخص به‌عنوان ارزش‌افزوده به استان قم تعلق می‌گیرد.

این مسئول با گلایه از اختصاص مالیات به استان قم با درصد ۷۰ به ۳۰ افزود: استان قم با دارا بودن ۹۶ درصد جمعیت شهری درصدی عادلانه‌ای از سهم مالیات برخوردار نبوده و باید اختصاص مالیات به قم مانند تهران ۸۸ به ۱۲ درصد باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر حمایت مدیران استانی برای برگرداندن حق شهر قم به مردم افزود: باید مالیات شرکت‌های صنعتی که از خدمات قم برای تولید استفاده کرده و آلودگی آن‌ها سهم مردم قم است، اما مالیات خود را به تهران پرداخت می‌کنند نیز به قم اختصاص یابد.

وی مهم‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نظارت بر تقسیم عادلانه مالیات دانست و تأکید کرد: متأسفانه ما شاهد نظارت نمایندگان مردم قم در مجلس شورای بر تقسیم عادلانه مالیات نیستیم درحالی‌که همه توقع‌ها از مرکز استان است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم به دغدغه مدیریت شهری بر اختصاص ۲۵ درصد تجاری پردیسان نیز اشاره کرد و گفت: امروز زمان اتخاذ تصمیم شجاعانه‌ای از طرف مدیریت شهری بوده و باید برای احقاق حق عمومی این پرونده که از سال ۸۹ در حال پیگیری است به نتیجه برسد.

کد خبر 513316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha