جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شمار کودکان چینی که به علت بیماری "دست، پا و دهان" فوت کرده‌اند به 34 نفر و شمار مبتلایان به 25000 نفر رسیده است، اما انتشار بیماری ممکن است در حال کندشدن باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری دولتی چین، شین‌هوا، چهار مورد جدید مرگ و میر، از جمله یک دختر هشت ماهه در ایالت جنوبی گواندونگ و یک پسر یک ساله در منطقه گوانگ‌شی در جنوب غرب چین بوده‌اند.

دو کودک دیگر هم در ایالت آنهویی - که بیشترین تلفات در آن رخ داده است - فوت کرده‌اند.
به گزارش شین‌هوا شمار موارد بیماری در سراسر چین به 24934 نفر رسیده است.

اما وزارت بهداشت چین در وب‌سایت خود اعلام کرد که در ایالت آنهویی افرادی که از بیمارستان‌ها مرخص می‌شوند اکنون بیش از موارد جدید بیماری است و اغلب موارد جدید بیماری نیز نسبت به قبل شدت کمتری دارند.

علائم این بیماری به شدت مسری شامل تب، زخم‌های دهانی و دانه‌های پوستی است. این بیماری در کودکان که دستگاه ایمنی کمتر رشدیافته‌ای دارند، ممکن است مرگبار باشد.
بیماری "دست، پا و دهان" در چین رایج است و سال قبل هم بیش از 80000 نفر را مبتلا کرد و به مرگ 17 نفر انجامید.

اما گسترش سریع بیماری در ناحیه‌ای وسیع از جمله پایتخت چین، شهر پکن، درست چند ماه پیش از برگزاری مسابقات المپیک در ماه آگوست، دولت چین را برانگیخت تا در این مورد هشدار ملی اعلام کند. اما سازمان بهداشت جهانی گفته است نگرانی در مورد شیوع گسترده‌تر بیماری وجود ندارد.

اغلب موارد مرگ و  میر به آنتروویروس 71 مربوط بوده‌اند که به شکل حادی از بیماری دست، پا و دهان می‌انجامد و عامل اصلی شدت شیوع بیماری بوده است.

کد خبر 51331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز