سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

دیهوک در شهرستان طبس آخرین شهر بدون گاز در خراسان جنوبی است که با مصوبه سفر استاندار به این شهرستان تا سال ۱۴۰۰ گازرسانی می‌شود.

گازرسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به شهر دیهوک از ابتدای سال ۹۹ شروع شد و پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت سال آینده به اتمام برسد.

سیدمحمود هاشمی روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت افزود: این پروژه از محل مصوبات سفر شهرستانی استاندار به طبس است که به طول ۷۰ کیلومتر از سمت بشرویه به دیهوک آغاز شد و حدود ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: پس از بهره‌برداری این خط انتقال حدود ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: خط انتقال گاز به شهر دیهوک یک پروژه زیرساختی است که در آینده ناحیه صنعتی، واحدهای تولیدی، گلخانه‌ای و ۲ واحد سی ان جی نیز از خط انتقال گاز استفاده خواهند کرد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در یک سال آینده پروژه انتقال گاز به دیهوک به اتمام برسد البته مستلزم تخصیص به موقع اعتبارات است و این‌که موانع اجرایی یا قانونی از ناحیه منابع طبیعی یا راه و شهرسازی ایجاد نشود.

هاشمی افزود: شهر دیهوک آخرین شهر بدون گاز در استان بوده و این خط انتقال هم به عنوان آخرین خط در حال اجرا است بنابراین پس از این تمرکز بر توسعه شبکه‌ها و انتقال گاز به روستاهای استان خواهد بود.

وی گفت: تمامی مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار که مربوط به شرکت گاز بوده در بخش بهره‌برداری انجام شده و آن بخش از مصوبات که شروع عملیات اجرایی بوده نیز در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: آخرین بخش مصوبات سفرهای شهرستانی گازرسانی به روستای چنشت بوده که مشغول کار هستیم و ۹ کیلومتر باید در مسیر کوهستانی انجام شود لذا امیدواریم با همکاری راهداری پروژه سرعت گیرد.

وی با اشاره به اجرای ۲۰ درصد پروژه گازرسانی به روستای چنشت شهرستان سربیشه گفت: امیدواریم تا هفته دولت این پروژه به بهره‌برداری برسد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

تاکنون ۷۷۱ روستا و ۲۹ شهر استان خراسان جنوبی گازرسانی شده است.

کد خبر 513301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha