مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

مدیر کل ثبت احوال استان ایلام گفت: جمعیت استان ایلام تا سال ۹۸، ۵۹۸ هزار نفر است که ۷۰ درصد این جمعیت در نقاط شهری و ۳۰ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

جمعیت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، منوچهر تیموری اظهار کرد: ۳۰ اردیبهشت سالروز ابلاغ سیاست‌های جمعیت توسط مقام معظم رهبری در ۱۴ بند راهگشا است که تمام موضوعات را در این زمینه در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برداشتن موانع ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به‌ویژه در دوره بارداری و شیردهی و پوشش بیمه‌ای، تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی - ایرانی از جمله سیاست‌های کلی ابلاغی جمعیت است، گفت: توانمندسازی جمعیت در سن کار با فرهنگ‌سازی راه‌حل بسیاری از مشکلات کنونی جامعه است که توجه به آمار جمعیتی زمینه برنامه‌ریزی بهتر را فراهم می‌کند.

مدیر کل ثبت احوال استان ایلام تصریح کرد: جمعیت استان ایلام تا سال ۹۸، ۵۹۸ هزار نفر است که ۷۰ درصد این جمعیت در نقاط شهری و ۳۰ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

تیموری بیان کرد: ۵۱ درصد جمعیت استان مرد و ۴۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، میانگین سنی ۷۰ درصد جمعیت استان ۱۵ تا ۶۴ سال است که جمعیت طلایی محسوب می‌شود، یعنی سن کار و فعالیت و تلاش است و این آمار مورد توجه برنامه‌ریزان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ۱۵۸ هزار نفر از جمعیت استان را میانگین سنی  ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل می‌دهد.

مدیر کل ثبت احوال استان ایلام تعداد وقایع حیاتی در سال ۹۸ در استان را ۸۵۶۴ ولادت، ۲۵۴۰ وفات، ۴۰۰۳ ازدواج و ۸۰۹ طلاق اعلام کرد.

کد خبر 513277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha