عضو شورای شهر تهران گفت: از رئیس‌جمهور درخواست تذکر قانونی به وزارت کشور به دلیل مداخله در انتخابات شورای عالی استان‌ها را داریم.

محمود میرلوحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ‌محمود میرلوحی در دویست و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران درباره انتخابات شورای عالی استان‌ها خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور، اظهار داشت: با توجه به اصول یکصد قانون اساسی برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و اصل ۱۰۱ قانون، شورای عالی استان‌ها حق دارد در حدود وظایف خود طرح‌هایی تهیه و مستقیم از طریق دولت به مجلس پیشنهاد کند.  

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، ‌گفت: در اصل ۱۰۳ قانون آمده است که استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می‌شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همزمان با سالروز تشکیل شوراها طی مداخله وزارت کشور در انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها و ارجاع موضوع به حل اختلاف نهایتاً رأی به تجدید انتخابات شورای عالی استان‌ها شد.

وی گفت: این اقدام در جهت تضعیف جایگاه شوراها بوده و بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی باید این مسأله بررسی و در صورت صلاحدید تذکر قانونی انجام گیرد.

کد خبر 513271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha