سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص ایمن‌سازی بازار تهران به شهردار تهران تذکر داد.

محمد سالاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد سالاری در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش شورایاران منطقه ۱۲ از اهتمام شورایاران و معتمدین و همچنین شهردار این منطقه قدردانی کرد و گفت: در این فضای کرونایی خدمات ارزشمندی در منطقه ۱۲ تهران به افراد غیربرخوردار و مستضعف ارائه شده که جای قدردانی از شورایاران، معتمدین و شهردار منطقه دارد.

وی افزود: درباره چهارراه گلوبندک و پروژه‌ای که در این محدوده در حال اجرا است قبلا توسط همکاران تذکری داده شده است. این پروژه در حال حاضر بر عهده معاونت عمرانی شهرداری تهران است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خطاب به معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: وهن شورا و شهرداری تهران در این دوره است که این پروژه این همه طولانی شده در حالی که حجم زیادی از سرمایه‌گذاری در آنجا انجام شده و علاوه بر خطرآفرینی، برای حل مشکلات محدوده، اتمام و بهره‌برداری این پروژه از اهمیت بسزایی برخوردار است. علیرغم تذکرات بسیار، ماه‌هاست که این پروژه بلاتکلیف مانده و به بهره‌برداری نرسیده است؛ لذا از رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران درخواست می‌کنم این موضوع را پیگیری کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع ایمن‌سازی بازار تهران اشاره کرد و افزود: پیش‌تر شهرداری تهران این موضوع را مورد توجه قرار داد و مقرر شد مشاوری به کار گرفته شود و این محدوده سامان پیدا کند و حتی در زمان آقای حجت مقرر بود از الگوی بازار تبریز استفاده و با مشاور این پروژه صحبت شود تا با همکاری ادارات و دستگاه‌های ذیربط همچون اداره برق، نهادهای امنیتی و استانداری مشکلات این محدوده حل و فصل شود؛ البته تا حد زیادی موضوع تعیین تکلیف و مشخص شد که چه کارهایی باید انجام شود ولی متأسفانه مجدد این موضوع مغفول مانده است.

وی تأکید کرد: بر همین اساس به شهردار تهران در قالب تذکر اعلام می‌کنم که باید در این دوره بازار تهران به لحاظ ناایمن بودن تعیین تکلیف و ایمن‌سازی شود. با توجه به رویکرد مدیریت شهری در دوره پنجم که توجه جدی به مسائل نرم‌افزاری بوده است انتظار داریم تا پایان سال موضوع ایمن‌سازی بازار تهران تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تأمین پارکینگ در محدوده مرکزی شهر تهران اشاره کرد و افزود: این موضوع در کمیسیون ماده ۵ نیز مطرح شد و بحث شد که تأمین پارکینگ در این محدوده مطابق مفاد طرح تفصیلی ضرورت دارد یا نه و اساسا آیا باعث جذب سفر می‌شود؟ امیدواریم امسال این موضوع نیز تعیین تکلیف شود و در فرایند بازنگری طرح تفصیلی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: موضوعی با کمک شهرداری تهران و کمیسیون شهرسازی آغاز شده است که بتوانیم در این مقطع پروانه مرمت بناهای تاریخی را داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم مرمت را با رویکردهای تشویقی انجام دهیم. بی‌تردید این موضوع می‌تواند برای سایر شهرهای کشور الگو باشد که متأسفانه مغفول مانده و تقاضا دارم لایحه آن در سریع‌ترین زمان ممکن به شورای شهر تهران ارائه شود.

کد خبر 513266
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha