معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از آغاز طرح جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی و دیوارنوشته‌ها در حریم راه‌های استان خبر داد.

تبلیغات جاده ای

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، محمد رستگاری اظهار کرد: با توجه به قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، مسئولیت حفظ ایمنی عبور و مرور و برنامه‌ریزی حفظ و نگهداری راه‌ها و حریم راه به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.

وی افزود: با توجه به مواد ۷ و ۱۷ قانون اصلاح قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن مصوب ۱۳۷۹ و آئین نامه‌های اجرایی مربوطه، نصب و استقرار تابلو یا هر شئ دیگری در حریم راه‌ها و شعاع ۱۰۰ متر بعد از آنها بدون اخذ مجوز از وزارت راه ممنوع است.

رستگاری عنوان کرد: با توجه به آئین‌نامه اجرایی تبصره یک ماده ۱۷ این قانون، نصب هرگونه نورافکن یا پروژکتور و هرگونه تابلو تبلیغاتی در محدوده موضوع آئین‌نامه یادشده، منوط به صدور مجوز بر اساس ضوابط و معیارهای ایمنی است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: بر اساس ماده ۶ آئین نامه اجرایی، نصب و بهره‌برداری از تابلوهای تبلیغاتی در حاشیه راه‌های کشور تنها با اخذ مجوز از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجاز است.

رستگاری گفت: از آنجا که هر سال شاهد انواع تبلیغات و دیوارنویسی‌هایی هستیم که علاوه بر نقض قوانین، باعث اخلال در امر تردد وسایل نقلیه نیز می‌شود، این اداره کل در نظر دارد تا با کمک بخش خصوصی نسبت به جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز و حذف دیوارنویسی‌ها بر ابنیه، پل‌ها و حواشی راه‌ها اقدام کند.

وی عنوان کرد: بر اساس دستور دادستان مرکز استان یزد مبنی بر شناسایی متخلفان و مجرمانی که به نصب تابلو و دیوارنویسی اقدام کرده‌اند، اخطاریه‌ای به صورت پیامک به شماره تلفن‌های درج شده در ذیل تبلیغات ارسال و اعلام می‌شود که افراد فرصت دارند تا در تاریخ معین نسبت به حذف تبلیغات اعم از دیوارنویسی یا تابلو اقدام کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بیان کرد: در صورتی که به این اخطار ظرف یک هفته توجه نشود و اقدام لازم انجام نگیرد، بر اساس دستور مقام قضایی نسبت به قطع تلفن‌های درج شده اقدام خواهد شد.

کد خبر 513265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha