مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در یک سال اخیر ۴۸۵ هکتار از اراضی ملی این استان که توسط زمین‌خواران تصرف‌شده بود از دست آنان خارج و به نام دولت ثبت شد.

رفع تصرف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا منتظری سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت دراین‌ارتباط افزود: این اراضی در قالب ۴۴ پرونده در مناطق مختلف این استان در محاکم قضایی رسیدگی و حکم به نفع دولت صادر و آزادسازی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار کرد: امسال برای مقابله با زمین‌خواری برنامه‌های مهم تدوین و عملیاتی شده زیرا یکی از مأموریت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مبارزه با این پدیده‌است که دراین‌ارتباط با همکاری دیگر دستگاه‌ها به هیچ‌یک از سودجویان اجازه تصرف زمین‌های دولتی داده نشود.

منتظری ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۲۳۹ پرونده حقوقی و کیفری زمین‌خواری در استان بوشهر تشکیل‌شده که از این میزان ۲ هزار و ۲۰۱ پرونده حقوقی و یک هزار و ۳۸ پرونده کیفری است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۵۰ فقره احکام زمین‌خواری به میزان یک هزار و ۵۳۲ هکتار صادر شد که ارزش اقتصادی آن‌ها ۲۰۴ میلیارد ریال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: پنج هزار پرونده کمیسیون ماده‌واحده نیز تکمیل و در نوبت رسیدگی است.

وی یادآور شد: ۱۴ فقره پرونده نیز در حوزه حریم ۶۰ متری دریا تشکیل که سه رأی به نفع دولت صادرشده و ۱۱ فقره در حال رسیدگی است.

منتظری ادامه داد: نرم حفاظت از اراضی ملی در کشور به ازای هر ۱۵ هزار هکتار باید یک مأمور حفاظت وجود داشته باشد که این میزان در استان بوشهر برای هر ۳۵ هزار هکتار یک نیرو است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر تمامی نیروهای حفاظت از اراضی طرحی هستند و نیاز به حمایت ویژه دارند.

منتظری اظهار کرد: در بحث امکانات نیز نیاز است یگان خودرویی حفاظت اراضی تقویت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: این استان شماری همیار طبیعت نیز دارد که بناشده ساماندهی مناسبی در حوزه آن‌ها صورت گیرد و به‌صورت مستمر گزارش‌گیری شود.

کد خبر 513260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha