نه خارج از محدوده شهر هستند و نه کد روستایی گرفته‌اند، اما معتقدند محل سکونتشان به نقطه کور تبدیل شده است.

مشترک

همشهری آنلاین_ زهرا بلندی: اهالی شهرک شهید بخارایی بیشتر از یک‌سال است با مشکل قطعی آنتن ‌تلفن همراه و ضعیف بودن آن روبه‌رو هستند. ساکنان محدوده‌ غربی منطقه19 در حالی ‌که بعد از پیگیری‌های مداوم نتیجه‌ای دریافت نکرده‌اند، برای بررسی دلایل این مشکل از همشهری محله کمک خواسته‌اند. در این گزارش ضمن گفت‌وگو با تعدادی از اهالی محله، این معضل را از روابط‌عمومی شرکت همراه اول هم پیگیری کرده‌ایم. 

40سال از شکل‌گیری شهرک شهید بخارایی می‌گذرد. بیش از 10هزار نفر جمعیت دارد و بیشتر ساکنان آن از مهاجران شهرهای هشترود، تکاب، آذربایجان غربی و... هستند. راه‌اندازی سالن سرپوشیده ورزشی شهید باکری، دومین درمانگاه شهرداری منطقه19 و ساخت مدرسه آمنه و بهره‌برداری از مجتمع مسکونی و تجاری سهیل اقدامات مهمی است که طی سال‌های گذشته در این محله انجام شده است، اما محدودیت آنتن‌دهی تلفن ‌همراه مشکل بزرگی است که چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است. «مرتضی آقامحمدی» دبیر شورایاری محله نعمت‌آباد که در جریان جزئیات این موضوع قرار دارد، با اشاره به اینکه بیش از یک‌سال است که خانه‌های شهرک شهید بخارایی به نقطه کور تبدیل شده‌اند، می‌گوید: «اهالی معتقدند رشد ساخت‌وساز طی سال‌های اخیر و بهره‌برداری از مجتمع سهیل با حدود 2هزار و 500واحد مسکونی و تجاری و سکونت 3هزار و 500خانوار در آن در بروز این مشکل نقش داشته‌ است.» 
وی با بیان اینکه این محله جزء بافت فرسوده نیست، اما ریزدانه محسوب می‌شود، می‌گوید: «شدت این مشکل در خانه‌های قدیمی و طبقه‌های همکف آپارتمان‌ها بیشتر است. با درخواست‌های مکرر شهروندان در دوره قبل شورایاری نامه‌نگاری‌های زیادی برای رفع این مشکل انجام شد، اما متأسفانه تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.»

  •  شکایت‌ها نتیجه‌ای نداشته است 

«بسیاری از اهالی بعد از حضور در مصاحبه‌های شغلی پی‌درپی به دلیل عدم دسترسی تلفن همراهشان، موقعیت‌های شغلی خود را از دست داده‌اند.» 

رحمت‌الله شاهین/ ساکن محله


«رحمت‌الله شاهین» عضو هیئت امنای مسجد امام رضا(ع) صحبت خود را با این جمله‌ها آغاز کرده و می‌گوید: «به نظر من این مشکل از وقتی به وجود آمد که ساخت‌وساز در این محله رونق گرفت. بیشترین مشکل مربوط به خطوط شرکت همراه اول و ساکنان طبقات همکف است، اما نمی‌توان گفت آنتن‌دهی خطوط شرکت‌های دیگر مثل ایرانسل هم بی‌نقص است. حتی برخی مواقع آنتن تلویزیون‌ها هم پارازیت دارد. اهالی محل بارها این مشکل را با ما در میان گذاشته‌اند و برای پیگیری اقدام کرده‌ایم، اما نتیجه مطلوبی دریافت نکرده‌ام. آخرین پیامی که از این شرکت دریافت کردیم این بود که موضوع درحال بررسی است، اما هنوز نتیجه مطلوبی نداشته است. حتی با همراهی اهل محل استشهادیه نوشتیم و امضا کردیم، اما هنوز فرصت نشده آن را به دست مسئولان برسانیم.»

  •  به نقطه کور معروفیم 

«بیرون آمدن از خانه برای صحبت کردن با تلفن همراه یا فریاد زدن در تراس و حیاط خانه‌ها برای دریافت صدای مخاطبان پشت خط، تصویر عادی است که هر روز در محله ما دیده می‌شود. حتی برای ارسال پیامک یا دریافت آن هم باید از خانه خارج شویم.»

عباس امینی/ کسبه محله


«عباس امینی‌» از کاسبان این محله است که از چنین مشکلی در محدوده شهری گلایه کرده و می‌گوید: «شهره شهر شده‌ایم. همه فامیل و بستگان از آنتن ندادن تلفن همراه در خانه ما خبر دارند و از این شرایط گلایه می‌کنند. خیلی از ساکنان به‌خصوص مستأجرها که از شهرستان به اینجا آمده‌اند تلفن ثابت ندارند و تنها راه برقراری ارتباطشان تلفن همراه است. در مواقع بروز حادثه یا هر موضوع مهمی در برقراری ارتباط مشکل دارند.» 
گروهی می‌گویند قرارگیری دکل شرکت‌ها و سیر صعودی ساخت‌وساز در تشدید این موضوع نقش دارد. امینی می‌گوید: «حدود 4ماه پیش برای پیگیری این مشکل اقدام و موضوع را به شرکت همراه اول اعلام کردم، اما به نتیجه‌ای نرسیدم.»

  •  برقراری ارتباط تلفنی در کوچه‌ها 

«قدرت بختیاری» کاسب 43ساله این محله است که به سبب اشتغال در مغازه نقاشی خودرو، روزانه تعامل زیادی با اهالی محله دارد. او ابتدا به گلایه‌های همیشگی اهالی از آنتن‌دهی ضعیف و قطعی آنتن تلفن همراه در برخی نقاط محله اشاره کرده و می‌گوید: «وضعیت آنتن‌ دهی در خانه‌هایی که ابتدای کوچه‌ها قرار گرفته‌اند بهتر است، اما ساکنان بخش‌های انتهایی یا طبقات همکف و اول از قطعی همیشگی آنتن تلفن همراه گلایه دارند.»

قدرت بختیاری / کسبه محله

بختیاری با اشاره به مشکلات چند نفر از دوستان و بستگانش که در چنین شرایطی زندگی می‌کنند، می‌گوید: «اغلب این افراد برای صحبت با تلفن همراه مجبورند از خانه خارج شده و در خیابان تماس تلفنی برقرار کنند. عده‌ای می‌گویند رشد ساخت‌وساز طی چند سال اخیر باعث ضعیف شدن آنتن‌های تلفن همراه شده، اما هیچ‌کس از علت اصلی آن خبر ندارد. درخواست ما از مسئولان این است که برای رفع این مشکل اقدامات جدی انجام دهند.»

  • روابط‌عمومی شرکت همراه اول: فضا بدهند، آنتن جدید نصب می‌کنیم

با پیگیری‌های خبرنگار همشهری محله کارشناسان شرکت همراه اول در شهرک شهید بخارایی حاضر شده و مشکل را مورد بررسی قرار دادند. به نقل از روابط‌عمومی شرکت همراه اول، این محدوده نیازمند نصب یک دکل آنتن ‌دهی جدید است. این شرکت برای نصب آنتن جدید مشکلی ندارد، اما انجام این کار علاوه بر درخواست اهالی محله، نیازمند اختصاص فضایی از یک واحد مسکونی، تجاری یا حتی زمین بایر از سوی اهالی محل یا شهرداری منطقه است که آنتن جدید در آن جانمایی شود. اهالی محله برای ارائه درخواست خود و معرفی فضای موردنظر می‌توانند مراتب را به سامانه9990 اعلام کنند. 

کد خبر 513240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha