سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

یک فعال حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: با وجود این‌که در گلستان در زمینه برخی از کسب‌وکارهای اینترنتی اقدامات خوبی انجام شده اما متأسفانه هنوز در زمینه سوپر مارکت آنلاین خوب عمل نشده است.

خرید آنلاین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی عباسی اظهار کرد: در استان گلستان اقدامات مرتبط با استارتاپ و کسب‌وکارهای اینترنتی از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و در این مدت پیشرفت‌های خوبی را شاهد بودیم اما هنوز هم جای رشد دارد و باید به رشد در این بخش شتاب دهیم.

وی افزود: برای افزایش سهم گلستان در بازار کسب‌وکارهای اینترنتی، باید اکوسیستم خوبی داشته باشیم و همه اجزاء دست‌به‌دست هم دهند. برای این کار نیاز به نیروی انسانی توانمند، منتورینگ، سرمایه‌گذار، شتاب‌دهنده و افزایش سطح آگاهی افراد جامعه نسبت به این مقوله داریم.

این فعال حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی بیان کرد: اگر از پارک علم و فناوری و اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات گلستان حمایت شود و بخش خصوصی و سرمایه‌گذار را هم وارد این بخش کنیم، قطعاً رشد خیلی خوبی در این استان خواهیم داشت.

عباسی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی مغازه‌داران گرگانی بازار خوبی در زمینه فروش کفش، پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی دارند. متأسفانه در زمینه فروشگاه اینترنتی به‌منظور برطرف کردن نیازهای عمومی و روزانه مردم خوب عمل نشده است.

وی در ادامه شیوع کرونا به ورود بیشتر مردم به کسب‌وکارهای اینترنتی کمک کرد، تصریح کرد: ورود افراد به این بخش نیازمند داشتن سواد این حوزه است. افراد باید یاد بگیرند که چگونه تولید محتوا، بازاریابی محتوا و توزیع محتوا داشته باشند.

این فعال حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی تأکید کرد: در این بخش نیاز است دولت زیرساخت، قواعد، قوانین و آسان‌سازی امور اداری را فراهم کند و بعد از آن، همه‌ چیز را به بخش خصوصی واگذار کند. دولت نباید جایگاه و موضعی در این بخش داشته باشد.

عباسی تصریح کرد: در کسب‌وکارهای اینترنتی هویت مناسبی نداریم، در حال حاضر تنها در برخی از شهرهای بزرگ انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی دایر شده است.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: در دو سه ماه گذشته که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم، سایت‌های ارائه بسته‌های آموزشی با اعمال تخفیف‌های گوناگون سود بسیار خوبی کسب کردند.

این فعال حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی افزود: در بخش طراحی وب و اپلیکیشن نیز بازار خوبی فراهم شد، کرونا فرصتی را فراهم کرد که افراد بتوانند به‌صورت دورکاری خدمات را به مردم ارائه دهند.

عباسی بیان کرد: فروشگاه اینترنتی که محصولات خود را در سطح وب‌سایت و اینستاگرام به فروش می‌رسانند، نیز در این ایام با توجه به اینکه مردم از خانه بیرون نمی‌آمدند و تمایل به دریافت محصول در درب خانه داشتند، بازار بسیار عالی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم تحریم‌های آمریکا را می‌توان با ابزارهایی که خودشان پدید آورده‌اند، شکست داد. با وجود هر نوع تحریمی که علیه ما اعمال شده، باز هم می‌توان نقش خودمان را در جهان در زمینه کسب‌وکارهای اینترنتی بیشتر کنیم.

این فعال حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی به رغبت مردم برای ورود به بورس در این ایام نیز گریزی زد و گفت: در کنار اینکه دولت زمینه‌سازی‌هایی را برای ورود به مردم به بازار بورس فراهم کرده، مردم نیز در این ایام یاد گرفتند که می‌تواند در خانه بنشیند و کسب درآمد داشته باشد.

کد خبر 513227
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha