مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: سال ۹۸، با ثبت بافت‌های تاریخی مهریز، مروست و ترکان، وسعت بافت‌های تاریخی استان افزایش چشمگیری یافت.

يزد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمصطفی فاطمی، اظهار کرد: یزد یکی از استان‌های سرآمد در وسعت بافت‌های تاریخی است. سال ۹۸،  بافت‌های تاریخی مهریز، مروست و ترکان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

وی افزود: در دومین جلسه شورای ثبت آثار ملی که سال ۹۸ در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، ٣۵ هکتار بافت تاریخی روستای ترکان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

فاطمی اضافه کرد: در مرداد ماه سال گذشته نیز ۴۰ هکتار از بافت تاریخی شهر مروست در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

مدیر کل میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی استان یزد بیان کرد: اسفند ۹۸ نیز ۹۲۴ هکتار از بافت تاریخی شهرستان مهریز با شماره ثبت ۳۲۷۶۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی ادامه داد: کارهای ثبت بافت تاریخی شاهدیه نیز از اواخر سال ۹۸ آغاز شده و این بافت نیز به زودی در فهرست آثار ملی کشور ثبت خواهد شد.

فاطمی اظهار کرد: با احتساب بافت‌های تاریخی ثبت شده، تاکنون حدود ۲۰۰ هزار اثر از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بافت تاریخی یزد به عنوان دست‌نخورده‌ترین و وسیع‌ترین بافت مسکونی تاریخی ایران شناخته می‌شود و با وسعت بیش از ۷۰۰ هکتار در تیر سال ۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

کد خبر 513201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha