مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

سالی که می‌گذرد از جنبه‌های مختلف برای توسعه و شکوفایی صنعت تامین و انتقال برق و انرژی در استان فارس و جنوب کشور حائز اهمیت است، کارشناسان، برنامه‌ریزان و مدیران این صنعت برنامه‌ریزی‌های دقیق برای افتتاح طرح‌های زیر بنایی افزایش ظرفیت تامین برق و به‌روزرسانی فرآیندهای انتقال انرژی در راستای جهش تولید انجام داده‌اند.

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این برنامه‌ریزی‌ها با مطالعه و ارزیابی اسناد بالادستی و هم راستا با مولفه‌های سال جهش تولید و تاکیدات مقام معظم رهبری برای بهره‌گیری از توان داخلی و بومی‌سازی دانش مهندسی و به کارگیری آن است.

محور اصلی برنامه‌ریزی‌ها برای بهره‌برداری از طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت‌ها در تولید و انتقال برق و انرژی در استان فارس و جنوب کشور در سال ۹۹ بر مبنای افزایش ظرفیت پست‌های برق، ارزیابی خطوط انتقال و به‌روزرسانی فرایندهای انتقال انرژی و توجه به مدیریت شبکه و دیسپاچینگ است.

نکته قابل‌توجه در دستیابی به اهداف تعیین‌شده و اجرای برنامه زمانبندی راه‌اندازی طرح‌های جدید در افزایش ظرفیت پست‌ها و بهره‌گیری از توان مهندسی برای بهبود شرایط تامین و انتقال برق در استان فارس و جنوب کشور، پیگیری مجدانه برای تامین اعتبار و تحقق برنامه بودجه‌ای است، این مهم جز با همراهی و ممارست مدیران و مسئولان استانی و حمایت مدیران توانیر و همراهی نمایندگان مجلس برای پیگیری برنامه بودجه‌ای و تخصیص اعتبارات میسر نمی‌شود.

درعین‌حال محدودیت منابع درآمدی در شرایط بودجه‌های انقباضی نمی‌تواند خللی در عزم و اراده فرزندان این سرزمین برای تحقق اهداف پیش رو تا رسیدن به افق درخشان توسعه و کارآمدی بیشتر در سال جاری ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس در این رابطه با بیان سرفصل اصلی اجرای طرح‌های توسعه و بهره‌گیری از توان مهندسی برای بهینه‌سازی تامین و انتقال برق و انرژی در دو استان فارس و بوشهر بیان کرد: رئوس اصلی این سرفصل‌ها منطبق با مولفه‌های سال جهش تولید و هم راستا با تاکیدات مقام معظم رهبری برای افزایش نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌های بومی است.

غلامرضا نصیری گفت: ما در این رابطه از همه ظرفیت‌های قانونی برای تحقق اهداف پیش رو استفاده خواهیم کرد.

وی خواستار مشارکت و همراهی نمایندگان مجلس در دو استان فارس و بوشهر برای تحقق اهداف درآمدی این شرکت و تخصیص بهنگام اعتبارات و ترمیم منابع درآمدی و اعتباری شد.

  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس اضافه کرد: برخی از طرح‌های برنامه‌ریزی‌شده برای افتتاح و راه‌اندازی در استان فارس و در افق کوتاه‌مدت سال جاری و تا پایان نیم‌فصل امسال با تحقق تامین اعتبارات راه‌اندازی خواهد شد، طرح‌هایی مانند افزایش ظرفیت پست شهروز شهر، خرید و نصب سیستم دیسپاچینگ و مدیریت شبکه فیبر نوری استان فارس، اجرای طرح توسعه پست ۱۳۲ کیلو ولت عمادده، خرید و اجرای شبکه محافظ حاوی فیبر نوری برای خط دهنو، فیروزآباد در این بازه زمانی برنامه‌ریزی‌شده است.

مهندس نصیری یادآور شد: در نیم‌فصل دوم امسال نیز راه‌اندازی طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت تامین و انتقال برق برای استان فارس برنامه‌ریزی‌شده است که از جمله آن اجرای توسعه خروجی‌های ۶۶ ملک مکان، اجرای پست ۲۳۰ کیلو ولت حسن‌آباد، توسعه کلید خانه برف فروشان شیراز، افزایش ظرفیت بوشیگان، افزایش ظرفیت داراب گرد و افزایش ظرفیت درودزن است.

این مقام مسئول ادامه داد: در ادامه فعالیت‌ها برای افزایش ظرفیت تامین و انتقال برق در استان فارس در نیم‌فصل دوم امسال توسعه سامانه ۶۶ پست ۲۳۰ لار، اجرا و توسعه خروجی‌های ۶۶ کیلو ولت پست ۲۳۰ ملک مکان، توسعه پست ۶۶ کیلوولت سیمکان، اجرا و بهینه‌سازی خط ۶۶ کیلو ولت سیمکان و خرید و اجرای شبکه محافظ حاوی فیبر نوری برای خط فسا – خرامه برنامه‌ریزی‌شده است.

نصیری همچنین به اجرا و افزایش ظرفیت‌ها و بهینه‌سازی فعالیت‌ها برای تامین و انتقال برق در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: طرح‌هایی مانند افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ گناوه، ورود و خروج خط ۴۰۰ پارس کوشکنار در نیروگاه عسلویه برای نیمه دوم سال، توسعه پست ۲۳۰ بوشهر۲، افزایش ظرفیت پست بوشهر ۱ و توسعه پست ۴۰۰ پارس که همگی در استان بوشهر اجرا و در نیم‌فصل اول امسال با تامین اعتبارات تکمیل و راه‌اندازی می‌شود می‌تواند شاخص‌های تامین و انتقال برق در این استان را ارتقاء دهد.

این مقام مسئول همچنین گفت: در افق نیم‌فصل امسال طرح‌های دیگری در استان بوشهر برای راه‌اندازی آماده می‌شود، با تامین اعتبار و تحقق اهداف بودجه‌ای در ماه‌های پیش رو تا پایان نیم‌فصل امسال شاهد راه‌اندازی طرح افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ پارس، راه‌اندازی پست هلیله، اجرای پست و خط جایینک، توسعه پست ۴۰۰ کنگان، اجرای خطوط ورودی ۲۳۰ پست شبانکاره، خطوط خروجی‌های ۶۶ پست شبانکاره و افزایش ظرفیت پست صنعت بوشهر خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس اضافه کرد: در برنامه‌ریزی‌های پیش رو توجه ویژه به توسعه کلید خانه‌ها و بهینه‌سازی خطوط انتقال شده است، این موضوع در استان بوشهر با اجرای طرح توسعه ایستگاه ۲۳۰ شبانکاره و توسعه کلید خانه پست رودحله دنبال می‌شود.

نصیری گفت: بررسی چگونگی تأثیرگذاری هر یک از طرح‌های یادشده در یک بازه زمانی  مشخص حائز اهمیت است. تجهیزات و تأسیسات تامین و انتقال برق و انرژی با افزایش بار و مرور زمان نیاز به نوسازی و بهسازی دارند، این موضوع به‌ویژه در پست‌های انتقال برق بسیار حائز اهمیت است، ازاین‌رو اجرا و راه‌اندازی طرح‌های یادشده در بازه زمانی مشخص می‌تواند  پارامترها و شاخص‌های بهره‌برداری، تعمیرات اساسی، طراحی و  بهینه‌سازی شبکه را ارتقاء دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس افزود: نکته حائز اهمیت دیگر در اجرا و راه‌اندازی این طرح‌ها پیشگیری مسائل بودجه‌ای و اعتباری آن است، برخی از این طرح‌ها اعتباراتی از ۳۰ میلیارد ریال تا ۳۲۰ میلیارد ریال را به خود اختصاص داده‌اند، اعتبارات طرح‌های یادشده در استان بوشهر برای برخی از طرح‌ها بالغ‌بر ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال است، برخی طرح‌های منسجم‌تر اعتباراتی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال به خود اختصاص داده‌اند، دستیابی به اهداف پیش رو نیازمند پیگیری مجدانه و حمایت مدیران و مشارکت و همراهی همگانی است.

کد خبر 513196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha