سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

بر اساس توافق ایران وترکمنستان، اولین پل فلزی در مرز شهرستان سرخس و بر روی رودخانه هریررود دمونتاژ(غیر عملیاتی) شد.

پل سرخس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا رجبی‌مقدم، فرماندار سرخس گفت: پس از ماه‌ها گفت‌وگو بین مسئولان دو کشور، عملیات دمونتاژ(باز کردن قطعات) پل فلزی قدیمی رودخانه هریررود آغاز شد. این پل نماد دوستی ایران وترکمنستان است.

وی افزود: این پل پس از فروپاشی شوروی سابق و استقلال ترکمنستان در سال ۷۲ نصب شده است و در آن زمان به دلیل مشکلات اقتصادی ترکمنستان پس از استقلال و تأکید بر توسعه روابط دو کشور، کشورهای ایران و ترکمنستان توافق کردند پل مرزی دوستی بین دو کشور در مرز سرخس ایجاد شود.

فرماندار سرخس ادامه داد: امیدواریم هرچه زودتر شاهد افتتاح پل بتنی سرخس باشیم و کشور ترکمنستان نیز آمادگی خود را در بهره‌برداری از این پل اعلام کند. با افتتاح این پل تردد کامیون‌ها بیشتر و روابط اقتصادی بین دو کشور گسترده‌تر می‌شود.

پل قدیمی فلزی مرز سرخس و ترکمنستان با پایه‌های فلز و بتن مسلح، دارای ۱۳۵ متر طول، با سه دهنه، که وزن هر کدام ۸۰ تن است، ۵ متر عرض دارد و در هنگام فعالیت تنها یک کامیون توان عبور داشته که بهره‌برداری از آن به صورت مشترک انجام و تعمیر و نگهداری آن نیز هزینه‌های زیادی داشت.

کد خبر 513156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha