رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد گفت: بیشترین تجاوز به حریم و ساخت‌وساز غیرقانونی در محدوده لازم‌المراعات راه‌های این شهرستان در حوزه کنارگذر شمالی کلان‌شهر مشهد روی داده است.

راهسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جواد پورعلی سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت افزود: پس‌از آزادراه کنارگذر شمالی مشهد بیشترین موارد تجاوز به حریم قانونی راهها در خراسان رضوی مربوط به محدوده بزرگراه مشهد - چناران و جاده‌های مشهد - کلات و مشهد - سرخس است.

وی ادامه داد: اداره‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در طول پارسال ۱۰۰ مورد اخطار برای خاطیان بخاطر تجاوز به حریم راه‌ها در سطح این استان صادر کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد موارد تجاوز را شامل دیوارکشی، گودبرداری زمین، ساخت واحدهای تجاری، نصب تیر توسط اداره برق در حریم راه‌ها و نیز ساخت راه‌های دسترسی غیرمجاز در محدوده حریم قانونی راه‌ها برشمرد.

وی گفت: همچنین در چارچوب مقابله با متجاوزان به حریم قانونی راه‌ها ۳۵ مورد ساخت‌وساز در این محدوده‌ها تخریب شد.

پورعلی افزود: تجاوز به حریم، محدود به راه‌های اصلی نیست بلکه در مسیر راه‌های روستایی پر رفت و آمد روستایی نیز موارد تجاوز به حریم قانونی راه صورت می‌گیرد.

وی افزود: عمده تخلفات متجاوزانه در حریم راه‌های روستایی شامل دیوارکشی، عبور دادن لوله آب و دیگر تاسیسات فنی خدماتی از حریم جاده و حتی شکافتن آسفالت برای لوله‌گذاری آب است.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومترمربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا است.

کلانشهر مشهد با ۳۵۰ کیلومترمربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.  

این شهرستان هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی بین‌شهری و ۸۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد.

مجموع طول راه‌ها در خراسان رضوی نیز ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر شامل ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر جاده بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.  

کد خبر 513135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha