سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۳۷۲ واحد تعاونی و اتحادیه با سرمایه ۴۰ میلیارد ریال و افزون بر شش هزار عضو در سال ۹۸ در این استان تشکیل شده‌اند.

تعاونی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل سلطانخواه روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت افزود: تاکنون شش هزار و ۴۴۴ نفر در این تعداد تعاونی‌ تازه ‌تاسیس در خراسان رضوی عضو شده‌اند.  

وی ادامه داد: تاسیس ۳۷۲ واحد تعاونی ظرف یک سال اخیر در خراسان رضوی برای هشت هزار و ۲۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده ‌است.  

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین به ثبت سه هزار و ۵۴۸ واحد تعاونی و اتحادیه تازه‌تاسیس ظرف پارسال در سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر این اساس بررسی آمارها نشان می‌دهد خراسان رضوی هم‌اینک ۱۰ درصد از کل واحدهای تعاونی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.  

وی به فعالیت هفت هزار و ۴۵ واحد تعاونی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: چهار میلیون و ۶۱۲ هزار و ۳۳۷ نفر در این واحدها عضو هستند.  

سلطانخواه افزود: فعالیت این تعداد واحد تعاونی در استان شش میلیون ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی تاکنون برای ۱۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.  

وی ادامه داد: واحدهای تعاون مربوط به بخش خدمات به تعداد دو هزار و ۳۸۶ واحد، واحدهای تعاونی مربوط به بخش کشاورزی به تعداد هزار و ۶۶۰ واحد و تعاونیهای فعال در بخش صنعت به تعداد ۹۶۲ واحد بیشترین شمار واحدهای تعاونی فعال را در خراسان رضوی تشکیل می‌دهند.

سلطانخواه همچنین گفت: پارسال ۱۳۶ هزار و ۹۲۳ نفرساعت دوره آموزشی در بخش تعاون این استان ارائه شد که نسبت به سال مقابل پنج درصد بیشتر است.

در مجموع ۱۲ هزار و ۶۲۲ تعاونی در خراسان رضوی مجوز فعالیت دارند اما ۶۲ درصد آنها فعال هستند.

به این ترتیب با محاسبه واحدهای فعال و غیرفعال، بخش خدمات حوزه تعاون خراسان رضوی سه هزار و ۵۳۳ شرکت تعاونی، بخش صنعت سه هزار و ۵۰ واحد و بخش کشاورزی دو هزار و ۶۴۹ شرکت تعاونی دارند.

همچنین ۲۳ شرکت تعاونی مرزنشین در خراسان رضوی مجوز فعالیت دارند که در مجموع ۴۹۳ هزار و ۱۰۳ مرزنشین این استان در آنها عضویت دارند.

۳۳۰ شرکت تعاونی نیز در این استان برای فعالیت در حوزه بهداشت و درمان مجوز دارند، اما از این تعداد ۲۵۰ شرکت تعاونی با چهار هزار و ۲۵۳ عضو در این حوزه فعالیت مستمر دارند. این تعاونی‌ها در زمینه ایجاد بیمارستان، کلینیک‌های تخصصی، درمانگاه‌های عمومی و تخصصی، خدمات پرستاری در منزل، آمبولانس و موارد مشابه به مردم خدمت می‌کنند.

کد خبر 513096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha