ژاپن در نتیجه آثار ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۵ به بعد وارد رکود اقتصادی شد.

Tokyo

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز بر ساس اعلام روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت دولت ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان پس از آمریکا و چین در سه ماه نخست سال میلادی جاری ۳.۴ درصد بر اساس نرخ سالیانه‌شده کوچک شده است.

اقتصاد ژاپن بزرگترین اقتصادی در جهان است که رسما در دوران شیوع ویروس کرونا وارد رکود می‌شود که به صورت رشد منفی اقتصادی در دو فصل متوالی تعریف می‌شود.

در حالیکه تلاش‌های برای مهار همه‌گیری کرونا در سراسر جهان در جریان است،‌اقتصادهای بزرگ جهانی دیگر نیز در صف پیوستن به ژاپن هستند. آلمان و فرانسه قبلا وارد رکود اقتصادی شده‌اند. 

تجربه چین که شیوع برای نخستین بار در ماه دسامبر و ژانویه در آن بروز کرد، نشان می‌دهد که روند بازیابی اقتصادی روندی طولانی و مشکل است.

اقتصاد ژاپن پیش از شیوع کرونا هم در وضعیتی قوی قرار نداشت و هزینه‌کرد مصرف کنندگان پس از اینکه دولت ژاپن در ماه اکتبر مالیات بر مصرف از ۸ درصد به ۱۰ درصد افزایش داد، سقوط کرده بود. هدف دولت شین‌زو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در آن هنگام این بود که  کسر بودجه کشور را که یکی از بالاترین میزان‌ها در میان کشورهای توسعه‌یافته‌ است، کاهش دهد و هزینه خدمات اجتماعی را در حالیکه سن کارگران افزایش می‌یابد، تامین کند.

کد خبر 513058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha