مریل استریپ و بندیکت کامبربچ از جمله سلبریتی‌هایی هستند که برای کمک به کشورهای آسیب‌پذیر در برابر ویروس کرونا، در خواندن کتاب جیمز و هلوی غول‌پیکر رولد دال مشارکت می‌کنند.

مریل استریپ، کریس همزورث و تایکا وایتیتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، کریس و لیام همسورث، رایان رینولدز، مریل استریپ و بندیکت کامبربچ در میان ستارگانی هستند که به صورت گروهی و البته در خانه‌هایشان، داستان کلاسیک و محبوب هلوی قول پیکر رولد دال را می‌خوانند تا برای مبارزه شیوع کرونا پول جمع کنند. 

 فیلمساز برنده اسکار تایکا وایتیتی با کمپانی رولد دال استوری همکاری می‌کند تا کتاب هلوی غول‌پیکر رولد دال را در ۱۰ قسمت بازآفرینی کنند. وایتیتی راوی داستان است و بازیگران از جمله لوپیتا مینونگو، میندی کالینگ و کیت بلانشت بخش شخصیت‌های داستان را می‌خوانند. در قسمت اول، برادران همسورث به جای عمه اسپانچ و عمه اسپایکر حرف می‌زنند و در قسمت دوم، مریل استریپ و بندیکت کامبربچ جای آن‌ دو را می‌گیرند. و این احتمالا آخرین باری است که کریس همسورث و مریل استریپ یک نقش را بازی می‌کنند.

تصویرسازی کوئنتین بلیک برای کتاب جیمز و هلوی غول پیکر اثر رولد دال

این داستان‌خوانی که اکنون دو قسمت از آن قابل تماشا است، روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه در کانال یوتیوب رولد دال نمایش داده می‌شود. وایتیتی می‌گوید هلوی غول‌پیکر داستان ماجراجویی جیمز و دوستان حشره غول پیکرش است و قصه‌ای است بسیار بامزه و فوق‌العاده درباره انعطاف‌پذیری، پیروزی بر مشکلات و کنار آمدن با انزوا که نمی‌توانست بیشتر از این به شرایط امروز ما شبیه باشد.

این کتاب نخستین بار در سال ۱۹۶۱ منتشر شد و بیش از ۲۸ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. 
 

کد خبر 513041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha