مردم روستای علی‌آباد اوکشی که با ۵۲ خانوار در جنوب شهرستان لارستان واقع‌شده، سال‌هاست از موهبت گاز طبیعی بی‌بهره هستند و برای اتصال به شبکه سراسری گاز لحظه‌شماری می‌کنند.

روستای علی آباد اوکشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این در حالی است که تمام روستاهای اطراف این روستا در بخش بیرم لارستان و روستاهای شهرستان گراش که در نزدیکی این روستا قرار دارند، از مزایای گاز برخوردار هستند.

دهیار علی‌آباد اوکشی، دوشنبه ۲۹ اردیبهشت بیان کرد: تمام روستاهای اطراف روستای ما به شبکه سراسری گاز متصل هستند اما خظ انشعاب به سمت روستای علی‌آباد اوکشی نیامده است.

نجم‌الدین عباسی افزود: کارشناسان اداره گاز اعلام کردند، مسیر لوله گاز باید از کنار جاده اصلی عبور کند و با توجه به اینکه این مسیر ۲۰ کیلومتر است اعتبار لازم برای اجرای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: این مطالبه را بارها از فرمانداری ویژه و شرکت گاز شهرستان لارستان، استانداری فارس و شرکت گاز استان فارس پیگیری کرده‌ایم اما به نتیجه‌ای نرسیدیم.

دهیار روستای علی‌آباد اوکشی اظهار کرد: این روستا براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۵۲ خانوار است درحالی‌که هم‌اینک تعداد خانوارهای این روستا بیش از ۸۰ خانوار است زیرا برخی از خانواده‌های روستا در سرشماری شرکت نکردند.

عباسی ادامه داد: با پیگیری مکرر بخشداری بیرم و دهیاری علی‌آباد اوکشی، نامه‌نگاری‌های زیادی در این زمینه با اداره گاز شهرستان لارستان (سه بار)، فرمانداری ویژه لارستان (٢بار)، شرکت گاز استان فارس (یک‌بار)، استانداری فارس (٢بار) و دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی (٢بار) انجام‌شده اما متأسفانه تاکنون اقدامی انجام نشده است.

وی از مسئولان خواست توجه لازم را به مطالبه مردم روستای علی‌آباد اوکشی درزمینهٔ اتصال این روستا به شبکه سراسری گاز داشته باشند تا بخشی از مشکلات این روستای محروم رفع شود. شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

کد خبر 512995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha