دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
۰ نفر

در بسیاری از تحقیقات صورت گرفته گوش دادن به موسیقی مورد علاقه فواید زیادی بر روح و روان دارد.

موسیقی درمانی

همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: در بسیاری از مواقع همه انسان‌ها احساس ناراحتی و افسرده بودن را می‌کنند که بسیاری از این حالات ریشه درونی دارد که از فکر و خیال زیاد به وجود می‌آید. بسیاری از محققان برای رهایی از شر فکر و خیال و هزاران مشکلات روحی روانی گوش دادن به موسیقی مورد علاقه را توصیه می‌کنند.

موسیقی می‌تواند باعث عوض کردن حس و حال و کاهش دادن درد و مشکلات درونی باشد. امروزه در دنیا از موسیقی درمانی استفاده می‌شود تا بتوان با استفاده از این درمان احساسات و پیچیدگی‌های ذهنی که سبب صدمه زدن به بدن انسان را می‌شود درمان کرد.  

از همین رو دکتر مکس لرمان (Max Lerman) که در زمینه موسیقی درمانی پژوهش می‌کند در باره تاثیر این نوع درمان در آدم‌ها نکات جالبی را اظهار کرده است. یکی از اولین فواید موسیقی از نظر دکتر لرمان سلامت قلب است. این طور که وقتی موسیقی مورد علاقه شما اجرا می‌شود جریان خون در رگ‌های شما به راحتی حرکت و همچنین ضربان قلب و فشارخون هم کاهش پیدا می‌کند. از دیگر تاثیرات موسیقی در بدن کاهش هرمون استرس است.

موسیقی می‌تواند باعث افزایش هرمون دوپامین در مغز شود که این هرمون سبب کاهش نگرانی و استرس در آدم‌ها می‌گردد به این دلیل که موسیقی از طریق آمیگدال که متصل به مغز و دربر گیرنده قسمت احساسات است منتقل می‌شود.

دکتر لرمان در ادامه می‌گوید که هیچگونه درمانی تا به الان برای آنزایمر کشف نشده که بتواند این بیماری را درمان کند ولی تحقیقات ما در حوزه موسیقی درمانی نشان داده میتوان برخی از علائم آنزایمر را درون بیماران با موسیقی درمانی کاهش داد.

وی در ادامه حرف‌های خود گفت: همه ما درون خودمان دردها و رنج‌هایی داریم که نمی‌توان آن را بیان کرد و همین نتوانستن باعث به وجود امدن خودخوری، استرس و فکر خیال می‌شود که همین سبب بروز مشکلاتی روحی و جسمی در آینده می‌گردد. بهترین و سالم‌ترین درمان برای رفع این مشکلات گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود است. همینطور که قبلا هم اشاره کردم موسیقی باعث بالا بردن روحیه و افزایش دوپامین می‌شود که این رویه می‌تواند دردهای درونی را قابل تحمل و حتی آن را تبدیل به نیرویی مضاعف کند.

منبع: north shore

کد خبر 512991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    8 2
    فکر نکنم تو ایران هیچ روشی بتونه غم و افسردگی رو درمان کنه!! آخه وقتی هیچ پولی نداری موسیقی چكار میتونه بکنه؟!