مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تمامی مراکز فرهنگی و هنری این استان که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند از دوشنبه ۲۹ اردیبشهت بازگشایی شدند.

کنسرت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام «عباس دانشی» دوشنبه ۲۹ اردیبهشت افزود: فعالیت تمامی ۶۰ صنف زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از قبیل گروه‌های نمایشی، موسیقی و فعالیت‌های تجسمی، موسسات فرهنگی، هنری، آموزشگاه‌ها و چاپخانه‌های این استان از امروز ازسر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: گروه‌های نمایشی و موسیقی استان مرکزی می توانند برنامه‌های تمرینی خود را از سرگرفته و برنامه‌های اجرا در سالن‌ها نیز با یک سوم ظرفیت سالن‌ها امکان‌پذیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در خصوص خسارت اصحاب فرهنگ و هنر این استان نیز گفت: تمامی ۶۰ صنف زیرمجموعه این اداره‌کل از آغاز شیوع ویروس کرونا تا پایان فرودین ماه امسال بیش از یکصد میلیارد ریال خسارت دیدند.

حجت‌الاسلام دانشی اظهار کرد: خسارت‌های اصحاب فرهنگ و هنر استان مرکزی مستندسازی و برای ارزیابی و راستی‌آزمایی هرچه‌بیشتر به وزارتخانه ارسال شده و در صورت ارسال پاسخ نهایی، حمایت از این قشر در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با ۶ ماه تعویق و اقساط بلندمدت به سینماداران استان مرکزی از محل صندوق اعتباری هنر پرداخت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: فعالیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فعال عرصه فرهنگ و هنر استان مرکزی با شیوع ویروس کرونا با رکود مواجه شد و رایزنی‌ها با صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پرداخت بلاعوض و قرض‌الحسنه به این قشر ادامه دارد.

دانشی اظهار کرد: صندوق اعتباری هنر به صورت خصوصی اما زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند و حمایت مالی از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر یکی از کارکردهای اصلی این صندوق است.

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۱۰۸ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد، ۹۶ فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، پنج نگارخانه، ۴ سینما، ۴۰ موسسه فرهنگی چند منظوره، ۲۳۱ کتابخانه و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.

کد خبر 512941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha