دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: خبر آلودگی آب آشامیدنی اهواز صحت ندارد. کیفیت و سلامت آب به صورت مستمر توسط آزمایشگاه بهداشت و آبفا مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهنام مریدی دوشنبه ۲۹ اردیبهشت درباره خبر آلودگی آب شرب اهواز به وبا بیان کرد: آزمایشگاه کنترل کیفی آب شرب اهواز در تصفیه خانه شماره دو هر ۲ ساعت یکبار وضعیت آب شرب را پایش می‌کند.

وی افزود: همچنین شبکه بهداشت و درمان در ۲۰۰ نقطه اهواز به صورت روزانه آب شرب اهواز را آزمایش می‌کند.

این مسئول ادامه داد ۸۰ درصد آب شرب اهواز از منابع آبی خارج اهواز تامین می‌شود. ۷۰ درصد آب شرب اهواز از طرح آبرسانی غدیر و ۱۰ درصد از طریق خط انتقال آب موسوم به طرح آب حیات شوشتر است. همچنین ۲۰ درصد دیگر آب شرب اهواز از طریق رودخانه کارون تامین می‌شود که پس از طی مراحل بهداشتی، کلر زنی و گندزدایی وارد شبکه آبرسانی می‌شود.

مریدی افزود: میکروب وبا در آب شرب نیست اما امکان وجود میکروب وبا در برخی جوهای روباز و فاضلاب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: در برخی نقاط حاشیه‌ای اهواز مردم با عبور دادن لوله‌های آب از میان لوله‌های فاضلاب اقدام به کشیدن انشعاب غیرمجاز کرده‌اند که این مساله امکان ابتلا به میکروب وبا را به همراه دارد از این رو آب شرب این مناطق نیز رصد می‌شود.

استاندار خوزستان در ششمین گفت وگوی زنده با مردم استان نیز با رد شایعه آلودگی آب اهواز به میکروب وبا بیان کرد: استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی هرسال در ۲ مقطع اردیبهشت و آبان با شیوع وبا روبه رو می‌شود اما هم اکنون هیچ موردی از ابتلا به وبا در خوزستان نداشته‌ایم.

غلامرضا شریعتی خاطر نشان کرد: شهرداران و فرمانداران مکلف شده‌اند مانند هر سال، لایروبی و آهک‌پاشی در شهرها را مد نظر قرار دهند و در روستاها نیز بخشداران و دهیاران این اقدامات را انجام دهند.

فرمانداری اهواز نیز به تازگی در اطلاعیه‌ای خواستار برخورد با منتشرکنندگان شایعه وجود میکروب وبا در آب شرب اهواز شد.

کد خبر 512899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha