مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: شیوع بیماری کرونا به حوزه گردشگری این شهرستان ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد و باعث تعطیلی واحدهای اقامتی و گردشگرپذیر و بیکاری مقطعی نیروهای فعال این حوزه شد.

آبشار لاتون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پردل امیری نژاد اظهار کرد: همواره در تعطیلات نوروز مسافرت در آستارا از رونق خاصی برخوردار بود، اما امسال به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا بخش گردشگری شهرستان از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون تعطیل شده است.

وی بیان کرد: مطابق برآوردها و ارزیابی ها امسال به ۱۴ هتل، سه هتل آپارتمان، ۶ مهمانپذیر، ۱۹ خانه مسافر و ۲۵ مجمتع پذیرایی بین راهی از بابت تعطیلی برای جلوگیری از شیوع کرونا خسارت وارد شده است.

امیری نژاد ادامه داد: در صورت ادامه شیوع کرونا، واحدهای گردشگری به شدت متضرر می‌شوند و امیدواریم با تمهیدات دولت و همراهی مردم، حوزه گردشگری حمایت شود تا در تابستان با میزانی از مسافران، خسارت ها تا حدودی جبران شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: کارفرمایان واحدهای اقامتی و گردشگری با نام‌نویسی در سامانه کارا به ازای هر کارگر بیمه شده در واحدهای خود، ۱۶۰ میلیون ریال وام کم بهره دریافت می‌کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و مرکز آن با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تجاری جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

کد خبر 512885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha