طبق گزارش محققان، ویتامین B۳ موسوم به نیاسین دارای تاثیر درمانی در بیماری پیشرونده عضلانی است.

ویتامین B3

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، تیمی از دانشمندان بین المللی به سرپرستی دانشگاه هلسینکی فنلاند پی بردند ویتامین B۳ روند پیشرفت بیماری را در بیماران مبتلا به میوپاتی میتوکندریال به تعویق می‌اندازد. این بیماری یک بیماری پیشرونده است که هیچ درمان قطعی ندارد.

اخیراً انواع ویتامین B۳ به عنوا ن تقویت کننده‌های متابولیسم انرژی در موش‌ها به اثبات رسیده اند. این ویتامین‌ها پیش ماده NAD+، تغییردهنده مولکولی متابولیسم بین حالت گرسنگی و رشد هستند.تحقیق جدید، محققان میزان NAD+ را هم در خون و هم در عضله بیماران مبتلا به میوپاتی میتوکندریال کاهش دادند.

ویتامین B۳ از پیریِ کلیه و کبد جلوگیری می‌کند

«سومالاینن وارتیووارا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مشخصه این بیماری ضعف عضلانی شدید، ناتوانی و گرفتگی عضلات است. در حال حاضر هیچ درمانی برای کاهش روند پیشرفت بیماری وجود ندارد.»

طبق گزارش این تیم تحقیق، درمان با نیاسین به شکل مؤثری موجب افزایش NAD+ خون هم در افراد سالم و هم در بیماران می‌شود. نیاسین، NAD+ را در عضله بیماران در سطح نرمال حفظ می‌کند و موجب بهبود قدرت عضلات بزرگ و ظرفیت اکسایشی میتوکندریال می‌شود.

نتایج این مطالعه بیانگر آن است که نیاسین گزینه درمانی امیدبخشی در درمان بیماری میوپاتی میتوکندریال است. محققان تاکید می‌کنند که نیاسین و NAD+ از بهبوددهندگان مؤثر متابولیکی هستند.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

کد خبر 512884
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha