مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کشور به دلیل ابلاغیه سازمان محیط زیست خبر داد.

تاكسي فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده به علت ابلاغیه جدید سازمان محیط زیست اظهار داشت: سال گذشته حدود ۱۰۰۰ راننده تاکسی که ۵۰۰ نفر آنها مربوط به تهران بوده‌اند تاکسی‌های فرسوده خود را اسقاط کرده و با تهیه مبالغی اقدام به خرید تاکسی‌های نو کردند.

وی افزود: ۱۰۰۰ خودروی تاکسی توسط شرکت ایران‌خودرو تهیه شد و پرونده خرید برای تاکسیرانان تکمیل و وجوه اعلام شده نیز به حساب ایران خودرو واریز شد، حتی شماره شاسی خودرو نیز به رانندگان مربوطه اختصاص یافت ولی به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مراکز شماره‌گذاری در اسفند ۹۸، شماره‌گذاری تاکسی‌ها به سال ۹۹ موکول شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خاطرنشان کرد: با آغاز سال ۹۹ سازمان محیط زیست ابلاغیه‌ای اعلام کرد که تاکسیهای جدید ایران خودرو استاندارد یورو ۵ را ندارند و امکان شماره‌گذاری برای آنها نیست که این مساله با انتقاد فراوانی از سوی شهرداری و رانندگان تاکسی همراه شده است.

قنادان به مشکلات اقتصادی و شرایط ناشی از کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در حال انجام مکاتباتی از طریق شهردار تهران به سازمان محیط زیست هستیم چراکه بسیاری از این رانندگان خودروهای فرسوده قبلی خود را اسقاط کرده و با مشکلات شدید مالی و اقتصادی همراه هستند از طرفی این خودروها جهت واگذاری به رانندگان در پارکینگ ایران خودرو آماده تحویل است و باید اقدامات لازم هرچه سریع‌تر در این راستا صورت گیرد.

قنادان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار تاکسی فرسوده در پایتخت وجود دارد که باید اقدامات لازم جهت نوسازی آنها انجام گیرد.

کد خبر 512871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha