دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

اخبار موفقیت کشورهای شرقی و اروپایی در مدیریت بحران کرونا اگرچه صدای بیشتری در میان رسانه‌های بین‌المللی دارد اما خبرها از وضعیت وخیم آفریقا حکایت دارند.

بازاری در آفریقا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، سازمان بهداشت جهانی از ابتلای بیش از ۶۳هزار نفر به ویروس کرونای جدید در قاره آفریقا خبر داد.

از ماه مارس (اسفندماه) تاکنون ۲۲ مورد فوت تنها در کشور غنا ثبت شده است. این کشور اخیرا ۵۳۳ مورد مثبت کووید۱۹ را در اثر انتشار آلودگی توسط یک کارگر در کارخانه‌ صنایع تکمیلی ماهی گزارش کرده است.

این در حالیست که شهروندان کشورهای آفریقایی سال‌هاست که با مشکلات غیرقابل انکار در سیستم درمانی این کشورها درگیر هستند.

روسا و قدرتمندان این قاره برای اقدامات درمانی به کشورهایی چون سنگاپور (رئیس جمهور زیمبابوه سال گذشته در بیمارستانی در این کشور درگذشت) و انگلستان (رئیس جمهور نیجریه تا کنون بارها سفرهای درمانی متعددی به لندن داشته) سفر می‌کنند در حالیکه مردم عادی از چنین امکانی بهره‌مند نیستند.

زاغه نشینان نایروبی در کنیا از حداقل امکانات بهداشتی نیز برخوردار نیستند و زندگی در چنین شرایطی خطر ابتلا به بیماری کووید۱۹ را بین آنها به شدت افزایش داده است.

کشورهای آفریقای غربی بیش از ۴۶۰۰ مورد تایید شده از ابتلا به ویروس جدید کرونا گزارش کرده‌اند و با افزایش مراکز آزمایشی، تعداد موارد مثبت نیز افزایش می‌یابد.

افراد خصوصی، دولت‌ها و سایر سازمان‌ها تا کنون مبالغ گسترده‌ای را برای تهیه تجهیزات محافظ، آزمایش ویروس و تهیه وسایل امدادی در کشورهای آسیب‌پذیر در این قاره اهدا کرده‌اند.

کد خبر 512863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha