معاون وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که ممنوعیت خرید بازیکن و مربی خارجی برای سرخابی ها حداقل در نقل و انتقالات پیش رو وجود خواهد داشت.

مهدی علی نژاد

به گزارش همشهری آنلاین ، مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسمی که برای رونمایی از موزه المپیک برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران حضور یافت و در خصوص ممنوعیت خرید بازیکن و مربی خارجی برای استقلال و پرسپولیس گفت: ما به واسطه این که می‌خواهیم بحث های مالی این دو باشگاه دولتی را ساماندهی کنیم و جلوی بعضی حواشی را بگیریم، برای این دو باشگاه که مالکیتش با وزارت ورزش است، این تصمیم را گرفتیم. طبیعی است که برای باشگاه های دیگر نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. همچنین گفتیم تا اطلاع ثانوی یعنی مدت دار است و تصمیمی برای همیشه نیست.

این مقام مسئول افزود: بعدش هم اگر اجازه ای داده شود، با نظارت کامل وزارتخانه به عنوان مالک دو باشگاه خواهد بود که تبعاتی را نداشته باشیم. در عین حال فرصتی است برای بازیکنان خوبی که در ایران داریم که بتوانیم از آن ها استفاده کنیم. ما باید از ظرفیت داخلی برای این دو باشگاه بیشتر استفاده کنیم. گفتند شما می‌خواهید واگذار کنید در شهریور پس این چه تصمیمی است؟ ما در شهریور 5 درصد و بعد هم 5 درصد دیگر انجام می‌دهیم و طبیعتا نقل و انتقالات فصل بعد هم در تابستان آینده خواهد بود و این ممنوعیت وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبلا اشتباهات در این باره از سوی منصوبان وزارت ورزش و جوانان  نبودند؟ گفت: حق انتخاب معمولا با افراد دیگری است و مربیان، کمیته فنی است و مدیرعامل تصمیم نهایی را با امضا کردن می‌گیرد. افراد زیادی هستند که در این موضوع نقش دارند و تصمیمی که گرفتیم موقتی است و قطعا اگر فضا طوری باشد که اجازه دهیم که باشگاه ها از بازیکنان و مربیان خارجی استفاده کنند، حتما نظارت بیشتر از سوی وزارت ورزش خواهد بود. هدف ما این است که از دامن زدن به برخی موضوعات حاشیه ای جلوگیری کنیم. بازهم تاکید می‌کنم این تصمیم دائمی نیست و ما دنبال پاک کردن صورت مسئله نیستیم.

کد خبر 512857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha