رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با تلاش دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم وضعیت شیوع ویروس کرونا در مشهد تثبیت شده‌، اما نگرانی‌ها از بابت این بیماری همه‌گیر همچنان باقی است.

محمدرضا حیدری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا حیدری روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: احتمال بروز موج دوم شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا در صورت کم توجهی نسبت به رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع و اهمیت اجرای کامل و دقیقی پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد. وی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه شهروندان مشهدی تاکید و بیان کرد: شهروندان با وجود عادی شدن فعالیت حمل‌ونقل عمومی در مشهد ظرف روزهای آینده، فقط در صورت اضطرار از این ناوگان استفاده کنند.

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: شرایط اقتصادی این کلان‌شهر در وضعیتی قرار دارد که می‌بایست هرچه سریعتر بحران کرونا را پشت سر بگذاریم لذا همراهی همه نهادها و شهروندان مشهدی برای جلوگیری از بروز دوم موج شیوع این بیماری ضروری است.  

روز قدس میراث ماندگار امام راحل

وی در ادامه نشست شورای شهر مشهد به مناسبت سیاسی مهم "روز جهانی قدس" اشاره و بیان کرد: روز قدس میراث ماندگار امام خمینی (ره) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

حیدری افزود: امسال با توجه به شرایط ناشی از بحران بیماری کرونایی مشخص نیست مراسم راهپیمایی روز قدس برگزار شود، اما در هر صورت باید بیش از هر زمان دیگری به حفظ آرمانهای امام راحل و قدس شریف پایبند باشیم.  

وی در ادامه به مناسبت تاریخی دوم خرداد ماه نیز اشاره و بیان کرد: گفتمان اصلاح‌طلبی در دوم خرداد ۱۳۷۶ تجلی کرد و ضرورت بازنگری این گفتمان در فضای عمومی مطرح است.  

رئیس شورای شهر مشهد گفت: ما نیز به عنوان عاملان این جریان فکری بر مقولات کارآمدی خدمت به مردم و ارتقای امید به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایبند و وفاداریم و بر مبنای همین گفتمان بر انسجام، وحدت ملی و تقویت شاخص‌های اقتدار ملی تاکید داریم.  

وی همچنین به مناسبت سوم خرداد ماه سالگرد آزادسازی خرمشهر اشاره و بیان کرد: این اتفاق بزرگ با همراهی همه در کنار یکدیگر رخ داد و وجب به وجب خاک کشور عزیزمان از متجاوزان پس گرفته شد.  

حیدری مناسبت فرهنگی "روز موزه" را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: "عناصر هویتی" در بخشهای مختلف مسئولیت انتقال مفاهیم و ارزش‌های نسل‌های گذشته را بر عهده دارند. در فرهنگ تمدنی ما آثار زیادی در بعد معنوی و مادی وجود دارند که تلاش‌هایی برای حفظ آنها صورت گرفته ولی کفایت نمی‌کند زیرا در شهری مثل مشهد ظرفیت‌های بیشتری برای تلاش وجود دارد.

وی در ادامه به مناسبت "روز ملی اهدای عضو" هم اشاره و بیان کرد: در موضوع اهدای عضو باید فرهنگسازی صورت گیرد. در حالی که ۲۵ هزار نفر در ایران در فهرست انتظار دریافت عضو قرار دارند، اما پارسال هفت هزار عضو قابل اهدا در کشورمان مورد استفاده برای پیوند قرار نگرفته و به خاک سپرده شدند.

رئیس شورای شهر مشهد، خراسان رضوی افزود: برای فرهنگسازی در خصوص اهدای عضو، شورای پنجم شهر مشهد مصوب کرد سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد قطعه خاصی را برای دفن رایگان اهداکنندگان عضو تخصیص دهد. این مصوبه شورای شهر مشهد عملیاتی شده اما هنوز اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی خاصی در این خصوص صورت نگرفته ‌است.

کد خبر 512835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha