دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به بلاتکلیفی مشمولان دریافت بیمه بیکاری دوران کرونا، گفت: تمام اقدامات و پالایش مشمولان دریافت بیمه بیکاری انجام شده و اکنون منتظر دولت هستیم.

بیکاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محسن نیرومند در خصوص آخرین وضعیت بیکاری اصفهان ناشی از ویروس کرونا، اظهار کرد: طبق آخرین آمار ۶۹ هزار و ۹۲۷ نفر در استان اصفهان برای بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۴ هزار و ۲۵۰ نفر واجد شرایط برای دریافت حقوق بیمه بیکاری هستند.

وی تصریح کرد: تا این لحظه هیچ گونه پرداختی برای بیمه بیکاری مشمولان نشده است، البته دولت ۱۲۰۰ میلیارد تومان به مرکز پرداخت کرده که هنوز سهم اصفهان پرداخت نشده است و امیدواریم در اولین هفته خرداد ماه، نخستین مرحله پرداختی بیمه بیکاری انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: دولت ۵ هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری دوران کرونا در نظر گرفته که سهم اصفهان ۴۰۰ میلیارد تومان است، در حال حاضر دولت تنها مرحله اول را پرداخت کرده است تا با این واریز بتوانیم حداقل یک ماه حقوق بیمه بیکاری مشمولان را پرداخت کنیم.

وی یادآور شد: قرار است ۵ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری از محل یک میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی تامین شود.

نیرومند توضیح داد: تا این لحظه در اصفهان هیچ گونه پرداختی برای بیمه بیکاری دوران کرونا نداشته ایم، تمام اقدامات و پالایش مشمولان انجام شده و اکنون منتظر دولت هستیم که به دلیل مشکلات مالی هنوز این رقم را تامین نکرده است، در این شرایط افرادی که برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام و واجد شرایط شده اند، هنوز در دریافت حقوق خود بلاتکلیف هستند.

وی توضیح داد:روزانه مراجعاتی از سوی این مشمولان به اداره کار منتقل می‌شود، این مراجعات در حالی انجام می‌شود که همچنان احتمال ابتلا به کرونا بالاست، البته استاندار اصفهان در این باره با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در خصوص وضعیت صندوق بیمه بیکاری نیز گفت: این صندوق سالانه ردیف اداری خاص خود را دارد و با توجه به اینکه افراد ۳ درصد سهم خود را پرداخت کرده‌اند، اکنون مشکلی در پرداخت بیمه بیکاری آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به نرخ ۱۰.۳ درصدی بیکاری زمستان در استان اصفهان، گفت: این نرخ نسبت به زمستان سال ۱۳۹۷، معادل ۲.۳ درصد کاهش داشته، اما بیماری کرونا موجب شده که امسال نسبت به بهار سال گذشته حدود ۲ درصد رشد بیکاری داشته باشیم.

نیرومند افزود: با وجود شیوع کرونا شاهد ایجاد اشتغال در حوزه گان، ماسک و ... در استان هستیم، البته این اشتغال‌ها پایدار نیست، اما می‌تواند نرخ بیکاری را به طور موقت جابجا کند همان گونه که بیکاری‌ها پایدار نیست و امیدواریم در دوران پساکرونا و بازگشت بسیاری از فعالیت‌ها به روال عادی، نرخ بیکاری استان کاهش یابد.

کد خبر 512813
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha