مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان بوشهر گفت: آموزش دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای از اول خردادماه در استان بوشهر شروع می‌شود.

فنی حرفه ای

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی دوشنبه ۲۹ اردیبهشت در نشست برنامه‌ریزی شروع دوره‌های آموزشی در استان بوشهر که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: توسعه مهارت‌آموزی تنها راه نجات حوزه اشتغال است و باید به جایگاه، ارزش و کارکرد آن در جامعه توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تصریح کرد: با تدوین شیوع نامه فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز و کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های مهارتی با حداکثر ظرفیت ۸ نفر از اول خردادماه در دو بخش خصوصی و دولتی شروع به کار خواهند کرد.

دراهکی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی باید صورت گیرد، تمامی کارگاه‌های آموزشی باید قبل و بعد از برگزاری کلاس ضدعفونی شده و همه مهارت آموزان و مربیان باید از وسایل شخصی استفاده کنند.

وی افزود: امروزه برنامه‌ریزی کردن برای رسیدن به مهارت یک ضرورت ملی است، تمامی کارگاه‌های آموزشی در دو شیفت صبح و بعدازظهر برگزار خواهند شد و هیچ کارآموزی بدون استفاده از ماسک و دستکش نمی‌تواند در این دوره‌ها شرکت کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تصریح کرد: باید کارهای ویژه‌ای را برای مهارت در استان ایجاد کنیم تا برای ما ارزش اقتصادی ایجاد کند زیرا مهارت می‌تواند بهره‌وری تولید را تضمین کند ازاین‌رو طبق اولویت استان، باید مهارت دریا محور، گردشگری محور، کشاورزی، صنعت محور را در پیش داشته باشیم.

وی به برگزاری اولین دوره آزمون‌های کتبی هماهنگ فنی حرفه‌ای در تاریخ‌های ۸ و ۹ خرداد در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: برای اولویت‌بندی آزمون‌های مهارتی اولین دوره آزمون‌های آنلاین برای جاماندگان دوره‌های مهارتی سال گذشته از ۱۰ خرداد برنامه‌ریزی‌شده و بخش دولتی و خصوصی می‌توانند مهارت آموزان خود را برای آزمون پایان دوره معرفی کنند.

دراهکی همچنین به برگزاری آزمون‌های عملی در آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: آزمون‌های عملی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با توجه به ظرفیت کارگاه‌های آموزشی از ۲۹ اردیبهشت در سطح استان برگزار می‌شود.

وی آموزش ارتقای خدمات محور تولید، مهارت‌آموزی دوگانه، آموزش تلفیقی، حضوری و الکترونیکی، کارآموزی دانشجویان و کار وزی فارغ‌التحصیلان را ازجمله برنامه‌ها برای مهارت افزایی کارجویان بیان کرد و گفت: با توجه به ابلاغ نهضت مهارت‌آموزی، فنی و حرفه‌ای نسبت به تشکیل شورای مهارت‌آموزی اقدام کرده و دومین جلسه شورای مهارت استان برای تصویب سند مهارت استان در خردادماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تأکید کرد: نیروی انسانی ماهر، متعهد و آموزش‌دیده لازمه جهش تولید و تحقق این شعار محوری است، ازاین‌رو نهضت مهارت‌آموزی و تبدیل آن به یک فرهنگ برای رفع حلقه مفقوده اشتغال ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و این باید سرلوحه کاری همه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر قرار گیرد.

کد خبر 512806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha