دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسفراین از برداشت گل‌محمدی در این شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع ۵۰ هکتار گل‌محمدی کشت‌شده در اسفراین تاکنون برداشت ۳۱ هکتار از این باغات آغاز شده است.

برداشت گل‌محمدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، فائزه تاج‌آبادی در حاشیه بازدید از برداشت گل از مزارع گل‌محمدی شهرستان اسفراین اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کلی و برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت جهاد کشاورزی شهرستان، توسعه، ترویج و کشت محصولات کم‌آب طلب از جمله گل‌محمدی، پسته، زعفران، گیاهان دارویی و... در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا در سنوات اخیر تاکنون ۵۰ هکتار گل محمدی در شهرستان کشت‌شده که ۳۱ هکتار آن بارده شده و در سال جاری نیز توسعه آن جزو اولویت‌های مدیریت است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسفراین، خراسان شمالی گفت: میزان مصرف کم آب، زودبازده بودن طرح و برگشت سریع سرمایه، بالا بودن عملکرد در مقایسه با سایر محصولات کم آب طلب، سازگاری با شرایط اقلیمی شهرستان، کم آفت بودن و درنهایت افزایش سطح درآمد کشاورزان از مزایای کشت گل‌محمدی است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک مراحل ساخت و راه‌اندازی کارگاه گلاب‌گیری و تهیه اسانس نیز توسط یکی از باغداران گل‌محمدی در شهرستان آغاز خواهد شد تا گل‌کاران دغدغه‌ای بابت فروش گل نداشته باشند و زنجیره تولید، فراوری و ارزش‌افزوده این محصول در همین شهرستان شکل گیرد.

کد خبر 512778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha