رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در خصوص مسافرت‌های تعطیلات عید سعید فطر و احتمال افزایش آمار مبتلایان به کرونا هشدار داد.

مسافرت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید راشد جزایری، رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با توجه به احتمال افزایش مسافرت‌ها در تعطیلات عید سعید فطر، گفت: خوشبختانه بیماری در استان به خوبی کنترل شده است و این درحالی است که افزایش مسافرت‌ها در تعطیلات پیش رو از استان‌های همجوار که در وضعیت قرمز به لحاظ شیوع کرونا هستند، می‌تواند به شدت این وضعیت را تحت تاثیر قرار داده و خطر ایجاد موج جدید بیماری را افزایش دهد.  

وی افزود: با توجه به هشدار وزارت بهداشت در خصوص میزان بالای شیوع بیماری به استان‌های همجوار به ویژه خوزستان و حجم بالای تردد مسافرها در بین این دو استان، توصیه کرد از دعوت مهمانان خارج از استان جداً خودداری کنند.  

جزایری افزود: تمهیدات جدی و حتی کنترلی برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ بعمل خواهد آمد، ضمن اینکه خود مراقبتی همچنان بهترین و موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا است. شرایط عادی نیست و افراد به ظاهر سالم می‌توانند ناقل بیماری باشند و با توجه به روند طولانی درمان بیماری هر فرد بیمار به طور متوسط می‌تواند به طور متوسط ۴ تا ۶ نفر را آلوده کند.  

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از مسافران خواست با مراجعه به مراکز بهداشتی منتخب و نمونه گیری از سلامت خود اطمینان پیدا کنند.  

وی گفت: روزانه بیش از ۱۰۰ نمونه گیری از بیماران مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در مراکز منتخب انجام می‌شود که حدود ۱۲ مورد آن مثبت و با بیماریابی فعال، با تسریع و تسهیل در روند درمان، از انتقال بیماری به سایرین جلوگیری می‌شود.  

جزایری گفت: در خصوص ورود عشایر هم در شهرستان کوهرنگ تیم‌های بهداشتی استقرار یافته و به مردم اطمینان خاطر داده می‌شود کنترل‌های لازم انجام می‌شود.  

کد خبر 512739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha