تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۴ میلیون و ۷۷۶ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۱۵ هزار نفر ثبت شد.

آمار رسمی کرونا 28 اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران آخرین وضعیت بروز کرونا در کشور را تشریح کرد و گفت: مجموع مبتلایان کرونا در کشور به بیش از۱۲۰ هزار نفر رسید. کیانوش جهانپور گفت: از ۲۷ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
به گفته وی، از بین مبتلایان جدید، ۳۴۰ مورد بستری و ۱۴۶۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر رسید.
جهانپور همچنین گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: تاکنون ۹۴ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.
وی ادامه داد: ۲۷۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. جهانپور افزود: تاکنون ۶۸۶ هزار و ۹۳۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: درباره استان خوزستان به دنبال اقدامات انجام شده در روزهای گذشته و مراعات فاصله‌گذاری اجتماعی، به نظر می‌آید ظرف روزهای آتی وضعیت بهتری خواهیم داشت، اما همچنان این استان در وضعیت قرمز قرار دارد.
وی با اشاره به وضعیت هشدار در لرستان افزود: همچنین در درجه اول درباره استان لرستان و در درجات بعدی برای استان‌های کرمانشاه و سیستان‌وبلوچستان نیز هشدار می‌دهیم و ممکن است در روزهای آتی شرایط متفاوتی داشته باشند. استان‌های دیگر کشور تقریبا وضعیت باثباتی دارند.

  • مرگ ۱۷۰ نفر دیگر در بریتانیا بر اثر ویروس کرونا

دولت بریتانیا تأیید کرد که ۱۷۰ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ طی روز گذشته جان باخته‌اند. به گزارش تسنیم، رو یکشنبه آمار تلفات بریتانیا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به ۳۴ هزار و ۶۳۶ نفر رسید. براساس آمار وزارت بهداشت بریتانیا طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۴۲ مورد جدید ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است که این آمار شامل داده‌هایی افراد مبتلا در ایرلند شمالی نیست.
ویروس کرونا تا به حال جان بیش از ۳۱۲ هزار نفر در سراسر جهان گرفته است.

  • ثبت ۱۳۶۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در ترکیه | فوت ۴۴ نفر دیگر

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۳۶۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تسنیم به نقل از روسیاالیوم نوشت: وزارت بهداشت ترکیه از ثبت ۱۳۶۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
این وزارت همچنین از ثبت ۴۴ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. بر اساس این گزارش تاکنون ۱۴۹ هزار و ۴۳۵ نفر در ترکیه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۴۱۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: ‌زمان بازگشایی مرز هوایی ترکیه با ایران

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۴۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تسنیم به نقل از الفرات‌نیوز نوشت: وزارت بهداشت عراق امروز یکشنبه از ثبت ۱۴۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. بر اساس این گزارش این بیشترین میزان ابتلا به کرونا طی یک روز در عراق است. تاکنون ۳۴۰۴ نفر در عراق به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۲۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت اردن از ثبت ۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و به این ترتیب تاکنون ۶۱۳ نفر در اردن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز از ثبت ۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. تاکنون ۵۶۰ نفر در سرزمین‌های فلسطینی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

کد خبر 512671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 0
    روزی آقای روحانی با خوشحالی اعلام کرد: در زمینه مدیریت کرونا وضعمون از اروپایا بهتره. که البته درست میگفت. ولی، بلافاصله با خنده ای و لحنی که حاکی از تمسخر بود اضافه کرد که : بعضی از این کشورهای اروپا از این موضوع خوششون نیومده! من میگم خوشتون نمیاد، نیاد!! ایشون میباید توجه میکرد که اولا: خبر این که مرگ و میر اونا بیشتره را نمیباید با خنده عنوان میکرد! این خبر را بدون خوشحالی و لبخند و ضمن اظهار تاسف از مرگ و میر اتباع اونا باید به اطلاع ملت رساند! ثانیا: دور اندیشی حکم میکرد، که به وضعیتی که امروز شکل گرفته و درصد بهبودیافتگان آلمان از ما پیشی گرفته، رجز خوانی ومسخره نمیکردید!!!!