یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از امروز براساس ابلاغ کشوری وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان‌ها به منظور ساماندهی بازار خودرو، برخورد با احتکار آن به‌ویژه خودروهای صفر در بازار استان آغاز شده است.

خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی مقدسی روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت افزود: در این راستا در نخستین گام بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به یک محوطه بازی واقع در خیابان بهار مشهد مشکوک شدند و پس از بازرسی سه خودروی صفر پلاک گذاری نشده را کشف کردند.

وی ادامه داد: هرچند تعداد خودروهای کشف شده، محدود بود، اما ظواهر امر نشان می‌دهد که محوطه مزبور محل انبار و تخلیه خودرو است که آن محل بلافاصله با دستور قضایی پلمب شد.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برخورد با احتکارکنندگان خودرو یک موضوع جدی است و در این راستا امروز نشست توجیهی با صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد برگزار شد.

مقدسی افزود: نمایشگاه‌داران خودرو و صاحبان پارکینگ‌های خودرویی موظف هستند تعداد موجودی خودروهای خود را در سامانه جامع انبارها به ثبت برسانند در غیر این صورت کشف هر انبار خودروی ثبت نشده‌ای، احتکار کالا تلقی شده و با مسبب آن برخورد قانونی می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئولیتی در قبال نظارت بر قیمت خودرو نداشت و فقط در حوزه عدم اجرای تعهدات نمایندگی‌های فروش خودرو اعمال نظارت می‌کرد به طوری که فقط از ابتدای امسال تاکنون ۳۹ پرونده تخلف در این خصوص به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در استان تشکیل شده است.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اخیرا قیمت‌های متعارف خودروها توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام شده و در انتظار ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی برای نظارت بر قیمت خودرو در بازار هستیم.

کد خبر 512582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha