مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: صادرات گوشت مرغ از کرمان به برخی از ولایت‌های کشور افغانستان می‌تواند زمینه جدید تجارت بین ۲ کشور را فراهم کند.

مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: کرمان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در تولید محصولات مختلف حوزه دام و طیور محسوب می‌شود و اتاق بازرگانی کرمان قصد دارد به عنوان تسهیل‌کننده و رابط فعالان اقتصادی با بازارهای مختلف، آن‌ها را در زمینه تجارت گوشت مرغ با افغانستان همراهی کند.

او بیان کرد: تجارت یک فعالیت دوسویه و برد-برد به شمار می‌رود و زمانی این رابطه تجاری برقرار خواهد ماند که هر دو طرف بتوانند سود ببرند.

طبیب‌زاده تصریح کرد: کیفیت تولیدات صنعت دام و طیور استان مناسب و دارای استانداردهای لازم است، اما برای برقراری رابطه تجاری باید میزان مورد نیاز گوشت مرغ برای هر یک از ولایت‌های مورد نظر افغانستان، وزن هر قطعه مرغ، نوع بسته‌بندی، استانداردهای لازم و مسائل گمرکی و حمل و نقل این محصولات به طور دقیق بررسی شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: حمل و نقل گوشت مرغ با کامیون‌های یخچال‌دار ضوابط ویژه خود را دارد و باید همه شرایط از قبل فراهم شود تا کامیون‌ها برای عبور از مرز مشکل نداشته باشند.

او بیان کرد: کشتارگاه‌های ایران با دقت بسیار به ذبح اسلامی می‌پردازند، همه مسائل بهداشتی و شرعی با نظارت‌های لازم رعایت می‌شود و در هر کشتارگاه ناظر شرعی وجود دارد.

طبیب‌زاده اظهار کرد: باید تولید محصول صادراتی مطابق با نیاز و خواسته و بر اساس استانداردهای کشور هدف باشد و شرکت‌های تجاری فعال در این زمینه نیز معرفی شوند.

کد خبر 512497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha