رئیس جمهپری پیشین آمریکا از عملکرد دولت دانلد ترامپ در مبارزه با ویروس کرونا به شدت انتقاد کرد و سیاست‌های کاخ سفید را در دوران شیوع بیماری به ویژه در برخورد با سیاهان به چالش کشید.

باراک اوباما و دانلد ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، آنچه باراک اوباما در سخنرانی روز شنبه خود برای دانشجویان رنگین‌پوست بر زبان آورد، از این نظر بی‌سابقه و عجیب است که معمولا ساکنان پیشین کاخ سفید درباره مستاجران امروز آن کمتر اظهار نظر می‌کنند اما نخستین و تنها رئیس جمهوری سیاهپوست تاریخ آمریکا از ضعف عملکرد دولت ترامپ در مبارزه با کرونا نهایت بهره را برد و زمین بازی را به سود خود کرد.

اوباما با اشاره به پیامدهای ویرانگر شیوع کرونا بر زندگی جوامع رنگین‌پوست گفت: بیاید روراست باشیم. یک بیماری فراگیر مانند کرونا بی‌عدالتی‌هایی را که اقلیت‌ها در تاریخ تحمل کرده‌اند برجسته می‌کند و نشان می‌دهد آنها باید رنجی مضاعف هم بر دوش بکشند. ما نتیجه این نابرابری تاریخی را در زمانه شیوع کووید-۱۹ بر زندگی سیاهان می‌بینیم.

اوباما در ادامه سخنانش به انتقاد از تلاش‌ها و واکنش دولت فدرال در مهار بحران کرونا پرداخت و افزود: شیوع بیماری بیش از هر جیز پرده ار این واقعیت برداشت که برخی از مسئولان دولتی می‌دانند چه می‌کنند و باید چه بکنند اما بخشی زیاد از آنها حتی وانمود نمی‌کنند که در مهار بیماری مسئولیت دارند.

این تازه‌ترین جنگ لفظی میان دو رئیس جمهوری آمریکاست که این بار به بهانه آمدن کرونا و صدرنشینی ایالات متحده در جدول تعداد بیماران و کشته‌های آن در جهان بالا گرفته است. همزمان نبرد توییتری میان اوباما و ترامپ هم در جریان است و پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدن به زمان آغاز رقابت‌های انتخاباتی داغ‌تر از همیشه دنبال شود.

کد خبر 512479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha