مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

معاون خدمات شهر شهرداری کرج گفت: متأسفانه از آنجایی‌ که سایر دستگاه‌های متولی ساماندهی متکدیان در این زمینه همکاری لازم را ندارند، متکدیانی که هر روز جمع‌آوری و تا ساعت ۱۰ شب نگه‌داشته و باز رها می‌شوند.

تکدی گری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی‌اصغر همتی گفت: سیکل معیوب ساماندهی متکدیان کرج باعث شده تعداد آن‌ها روزبه‌روز افزایش یابد، طبق قانون شهرداری تنها وظیفه ایجاد مجتمع اردوگاهی برای انتقال متکدیان و جمع‌آوری این افراد را به عهده دارد.

معاون خدمات شهر شهرداری کرج، استان البرز، ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۷۰ متکدی از سطح شهر جمع‌آوری و برای ساماندهی به مجتمع اردوگاهی شیخ‌آباد یا مجموعه الغدیر منتقل می‌شوند.

وی اضافه کرد: متأسفانه ازآنجایی‌که سایر دستگاه‌های متولی ساماندهی متکدیان در این زمینه همکاری لازم را ندارند، متکدیانی که هرروز جمع‌آوری می‌شوند تا ساعت ۱۰ شب نگه‌داشته و باز رها می‌شوند چون ظرفیت این مراکز محدود است و امکان نگهداری طولانی‌مدت از آن‌ها وجود ندارد.

معاون خدمات شهر شهرداری کرج توضیح داد: تعداد زیادی از این متکدیان اتباع خارجی هستند به‌طوری‌که برخی از آن‌ها مستقیماً به کرج می‌آیند تا بتوانند بدون دردسر تکدی‌گری کنند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی افراد به‌صورت شبکه‌ای از کودکان و نوجوانان برای تکدی گری سوءاستفاده کرده و صبح آن‌ها را در چهارراه‌ها پیاده و شب جمع‌آوری می‌کنند، اگر همکاری دستگاه‌های متولی ساماندهی متکدیان بیشتر شود، ساماندهی این وضعیت آشفته در کرج کار چندان سختی نیست.

همتی اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری طبق وظیفه خود در تلاش است چهارراه‌ها را برای متکدیان ناامن کند و با استفاده از یک دستگاه ون سرکشی مداوم اجازه فعالیت بی‌در سر را از متکدیان گرفته است.

معاون خدمات شهر شهرداری کرج گفت: باید هماهنگی بیشتری با متولیان ساماندهی متکدیان صورت بگیرد تا شهرداری مجبور به رهاسازی متکدیانی که هرروز جمع‌آوری می‌کند نشود.

کد خبر 512470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha