یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌ جنوبی با اشاره به بهره‌برداری ۴۶ سایت تلفن همراه در استان، گفت: با بهره‌برداری از این سایت‌ها، ۷۶ روستای خراسان ‌جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

فناوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، امروز ۲۸ اردیبهشت در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای سیدان برگزار شد، اظهار کرد: امروز روستای سیدان شهرستان درمیان به نمایندگی از ۷۶ روستای استان به شبکه اینترنت متصل شدند.

وی بیان کرد: برای اجرای این پروژه ۴۶ سایت با هزینه کرد ۲۱ میلیارد و ۹۵۴ میلیون تومان با همکاری شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) هزینه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: برای اتصال روستای سیدان به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه ۱۲ میلیار ریال اعتبار هزینه شده است.

بهی ادامه داد: سایت این روستا به تکنولوژی‌های نسل دوم، سوم و چهارم همراه اول مجهز شده است.

وی با بیان این‌که با افتتاح امروز بیش از پنج هزار خانواده روستایی استان از خدمات اینترنت همراه اول برخوردار می‌شوند، افزود: با اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات ۶۵۰ روستای استان به شبکه ملی متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی یادآور شد: تا پایان امسال ۱۴۰ روستای دیگر نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند که به این ترتیب ۷۰ درصد روستاهای استان تحت پوشش تلفن همراه قرار خواهند گرفت.

کد خبر 512452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha