مدیرکل بیمه تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیمه بیکاری اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ قرار است از محل ۵ هزار میلیارد تومان در سامانه‌ای که افراد ثبت‌نام کرده‌اند توسط دولت پرداخت شود و بنا است حق بیمه افراد زیادی در روزهای پایانی اردیبهشت ماه واریز شود.

بیمه بیکاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سیدمحسن نظام خیرآبادی اظهار کرد: سامانه پرداخت بیمه بیکاری در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و دسترسی به اطلاعات در استان وجود ندارد.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: بیمه بیکاری اسفند و فروردین ماه قرار است از محل ۵ هزار میلیارد تومان در سامانه‌ای که افراد ثبت‌نام کرده‌اند توسط دولت پرداخت شود با صحبت‌هایی که با مرکز صورت گرفته قرار است حق بیمه افراد زیادی تا اواسط هفته واریز شود.

وی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه بر اساس اطلاعات مرکز بیمه بیکاری را پرداخت می‌کند،  اگر افرادی که بیمه بیکاری به آنها تعلق می‌گیرد سرپرست خانوار باشند مبلغ به حساب یارانه آنها واریز می‌شود، اما اگر سرپرست نباشند قرار است پیامکی برای آنها ارسال شود تا به سامانه وارد شوند و شماره حساب وارد کنند تا مبلغ واریز شود.

نظام خیرآبادی با اشاره به این‌که دو ماه اخیر تمام بیکاری‌ها ناشی از کرونا قلمداد شده، عنوان کرد: اطلاعات سامانه را سازمان تامین اجتماعی در مرکز بررسی می‌کند ضمن این‌که در حال حاضر برخی کارگاه‌ها مشمول بیمه بیکاری نیستند چراکه بیمه بیکاری به کسانی تعلق می‌گیرد که کارگاه آنها مشمول کسر حق بیمه بیکاری است.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی خراسان رضوی یادآورشد: برای اردیبهشت نسبت به پرداخت بیمه بیکاری شرایط جدیدی ایجاد می‌شود که دستورالعمل آن پس از تصویب در ستادملی کرونا ابلاغ می‌شود.

کد خبر 512446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha