چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد باران؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی با حضور در سالن شبستان مصلای امام خمینی(ره) از تعدادی از غرفه‌های ناشران داخلی بازدید کرد.
برپایه ی این گزارش، بازدیدکنندگان از نمایشگاه که متوجه حضور رئیس جمهور سابق کشورمان در نمایشگاه کتاب شده بودند، به گفتگوی صمیمی با وی پرداختند و بر اثر ازدحام بازدیدکنندگان، وی به سختی از راهروهای نمایشگاه عبور می‌کرد

سیدمحمد خاتمی ضمن بازدید از غرفه های انتشارات  "اطلاعات"، "بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس"، "جامعه مدرسین حوزه علمیه قم"، "بوستان کتاب"، "امیرکبیر"، "دلیل ما"، "بنیاد پژوهشهای قرآنی" و "سازمان اسناد و کتابخانه ملی" و "انجمن آثارومفاخر فرهنگی" و... به گفتگو با مسئولین غرفه ها پرداخت و با تازه های نشر آشنا شد.

رئیس بنیاد باران همچنین به دعوت علی اکبر اشعری رئیس کتابخانه ملی به داخل غرفه این سازمان رفت و با تعدادی از نویسندگان و محققان دیدار و گفتگو نمود. در جریان این بازدید، به دلیل ازدحام بیش از حد بازدیدکنندگان و ابراز علاقه آنها برای گرفتن عکس یادگاری با رئیس جمهوری سابق کشورمان و گفتگو با وی، جداره شیشه ای غرفه کتابخانه ملی بر اثرازدحام مردم شکست. خاتمی پس از نیم ساعت حضور در نمایشگاه  به رغم درخواست ناشران برای ادامه حضور وی در نمایشگاه و بازدید از غرفه ها ترجیح داد، برای رعایت حال بازدیدکنندگان سالن شبستان را ترک کند.

طی بازدید خاتمی از نمایشگاه، بسیاری از بازدیدکنندگان با دوربین موبایلشان  حضور خاتمی در نمایشگاه را ثبت کردند.حاضران در شبستان ضمن فرستادن صلوات، کف زدن و ابراز احساسات؛ شعار «خاتمی دوستت داریم» سرمی‌دادند. سید محمد خاتمی در بدو ورود به نمایشگاه مورد استقبال برخی از ناشران قرار گرفت. مسئولان اتحادیه تعاونی ناشران در هنگام بازدید، خاتمی را همراهی می‌کردند

کد خبر 51241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز